2 فبراير 2009

حاله


سكت الكلام ... جف القلم

رغم الغرام ... حبى اتظلم

51 الرومانسيين اللى زى حالاتى:

ستيتة يقول...

عاوزة اعرف ايه جرى في دنينا
ليه كلكم كلامكم حزين كده
يعني اعتزل بقى انا بحاول اضحككم وكل ما ادخل عند حد فيكم الاقيه مكتئب وتعبان
لو علمتم بلاوي الناس اقسم بمن رفع السماء بغير عمد لهانت عليكم حالتكم ومش ها اقول مصيبتكم يادودو .. أعاذك الله من المصائب والبلاء
بحبك ويارب ادخل بكرة الاقيكي مفرفشة
بحبك قوي

عاشقه الرومانسيه يقول...

اريحك واعرفك الموضوع باختصار؟
حبيت

اخترت بعقلى وبعده جه دور القلب
لكن للاسف
اتجرحت
هو الغلط فين ياستيته؟
عندى؟ ولا عند الناس؟
ولا فى الزمن اللى انا عايشه فيه لوحدى ده
الدنيا اللى انا عملاها لنفسى دى
فين الغلط ؟
ارجوكى فهمينى
لو عندك رد على سؤالى
والله بشهاده كل الناس اللى تعرفنى من قريب انى انسانه كويسه ومش وحشه
طيب ليه بيحصل معايا كده؟؟؟؟؟؟؟

adel يقول...

مفيش حد فينا وحش و مع ذلك كلنا بننجر

اصل ربنا مش بيختبر الا الكويسين

والغلط ولا فيكي ولا في الناس ولا في الزمن ولا الدنيا

الغلط اننا ندور علي حاجة نخليها سبب الجرح

مش مهم اتجرحنا ... ياسلام بدل المرة مية ... المهم
ان الحياة بتستمر و الجرح شوية و يهدي

c'est la vie

Hanan Elshafey يقول...

يادودو
يا صديقه غاليه جدا
واخت قريبه جدا جدا
اللي ينساكي انسيه
ميستهلش تفكري فيه ولو فكره
مهما انجرحتي افتكري كلمه
عمر بن الخطاب رضي الله عنه
مره قال
السم الذي لا يميتني يزيدني قوه
خلي الكلمه دي في بالك
واتاكدي ان نصيبك ربنا كاتبهولك
مش هيروح منك يمين ولا شمال
ومهما كان اللي حصل
لو فعلا تستاهلوا بعض وانتو نصيب بعض
اكيد باذن الله وتقديره الحكايه هتبتدي
كمان عايزه اقولك حاجه برغم اني طولت
خلي بالك من نفسك اوي اوي
دي اهم حاجه
وافتكري دايما ان ليكي دور مهم في الدنيا
ربنا كلفك بيه
وعمرك ما هتقدري تأديه وانت بقلب مجروح

حبي الخالص ليكي في الله
واتمني من كل قلبي
ربنا يسعدك ويريح قلبك
هستناكي انهارده كمان
ان شاء الله
تحياتي

بسمة انور يقول...

تعرفى انا كمان قلبى اتظلم ومش عارفة العبيب منمين
ممكن انا اختارت غلط ولا انا اصلا مينفعش احب واتحب
اقولك حاجة:مبقيتش بقتنع باللى اسمه الحب دة
يعنى ايه حب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وازاى بيبقى الحب؟؟؟؟؟
الحب دة كدبة احنا اللى بنخلقها المسئله كلها مسألة تعود او...... مش عارفة بصراحة
مش عارفة غير انى كمان اتظلمت ولازم اخد حقى وهاخده ويوم ما اخده لازم اقولك

شيماء جمال(شيمو القمر) يقول...

المشكلة يا عاشقة
إن إحنا بنحب نعيش الحب فى السعادة فى الجرح المهم بنحب نعيشه
فين الصح فين الغلط مش عارفين
يمكن أنت اللى صح يمكن هو
بس المشكلة إن إحنا لما بنستنى الحب أول ما بيجى بنقدر نسيطر شوية فى الأول علشان إحنا بنسمع عن الناس اللى بيتجرحوا وبعد كده ننكب فى الحب هو بقى ما بيصدق
يورينا الزيل
حاولى تكونى جامدة بكل حال من الحوال لحد ما توصلى للأنت عايزاه وبعد كده هتقدرى إنك تحبى بجد من غير جرح
ده اللى قدرت أتوصله من بعد ما حبيت مرتين وانجرحت برده
مع إنى تمعنت الاختيار
ولكن هيهات حبيبتى
معلش طولت عليكى
بس أنا كنت متضايقة زيك
تحياتى
شيمو القمر

أحــوال الهـوي يقول...

يا عاشقة الرومانسيه
لن اكرر ما قلت مرارا
الحب و الاختيار العقل و القلب الحب و الفشل
متقابلات و مترادفات
ليست نهاية العالم فشل تجربه و عسي ان تكرهوا شيئا و هو خير لكم
فليس من الضروري ان ننال ما نحبه و نرغبه ولكن ان نحب ما ننال

احببت في مقتبل عمري لاول مرة و فشلت العلاقه و اصابني غم وهم و لكنني بعد 4 سنوات قررت ان انظر الي الدنيا بمنظور جديد و هيأت نفسي و فشلت و فشلت و مازلت و سعيد لاني احب

انت مازلت صغيره و سوف ياتيك الفارس و يخطفك ليسعد قلبك

تحياتي

بنوتة يقول...

السلام عليكم
جمييييييلة الكلمات رغم قلتها ولكنها معبرة جدا
تحياتى ليكى ودمتى بالخير

MaNoOoSh يقول...

والله انتى لو شفتى حكاوى الناس هتلاقى محدش مستريح لا اللى بيحب ولا اللى مبيحبش
بس الصبر طيب وربنا يعوضنا عوض الصابرين يااااااااااااااااااااااارب
ربنا يريح قلبك وتلاقى الزوج الصالح اللى يتقى الله فيكى
واوعى تندمى على اى حاجة عدت بالعكس اتعلمة منها واضحكى (حتى لو كانت ضحكة صفرا يعنى مش مهم)
هههههههههههه
سلام يا عثل

princess يقول...

معلش ده قدر ربنا وان شاء الله اللى جاى احسن
تفائلى ان شاء الله خير

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel
انا احساسى ان جرحى اكبر من اى كلام ياعادل
ولحد جرحى ما يهدى اكون مت

عاشقه الرومانسيه يقول...

حنان الشافعى
انا كل مره باقول لنفسى انى بنت جدعه ومفيش حاجه تكسرنى وباقوى قلبى
لكن جرحى المره دى اقوى منى
مش قادره اتحمله
والله ماقادره ياحنان
غصب عنى

عاشقه الرومانسيه يقول...

BASMA
انا بقى عمرى مافكرت انى انتقم من اى حد ولا اخد حقى ولا حاجه من دى
لانى باحب اعيش فى سلام حتى مع نفسى
لكن الجرح بيجى من اقرب الناس
اعمل ايه؟
نصيبى

عاشقه الرومانسيه يقول...

اعترافات قلب
صدقتى
فى البدايه كنت بقول ان قلبى فى ايدى مش فى ايد حد
وفى النهايه اكتشفت انى كنت باضحك على نفسى

عندك حق فى كل كلمه اكيييييد

عاشقه الرومانسيه يقول...

احوال الهوى
انا والله ما عايزه غيره
لانى رغم كل الجرح ده لسه بحبه
ياريت كان فى ايدى حاجه
كنت دافعت عن حبى للنهايه

عاشقه الرومانسيه يقول...

بنوته

اشكرك على المتابعه

عاشقه الرومانسيه يقول...

MANOOOSH
يعنى اضحك على نفسى واحاول انسى صح؟
حاضر بس مش وعد

عاشقه الرومانسيه يقول...

princess
ربنا مايرضاش بالظلم
بس اتمنى ان اللى جاى يكون احسن
بس يكون معاه
رغم كل شئ بحبه
والله بحبه

Tamer Nabil Moussa يقول...

طبعا الظلم احساس صعب

ومش معنى ااننا اتظلمنا

اننا نبعد عن الحياة والناس

صوابع ايدك مش زى بعضها

وزى ما فى الحلو فى الوحش

المهم نتعلم من كل خطوة نخطيها فى حياتنا

ربنا يكرمك

تحياتى

Kiara يقول...

حاتي حاتي

Kiara يقول...

سبيها لله

موناليزا يقول...

واضح انه كان حب من طرف واحد
اللى بيحب بجد مابيظلمش حبيبه

adel يقول...

لا مش هتموني متخافيش

و بعدين حد يطول يموت من الحب :):)

و مهما اتكلمنا ..... الكلام مش هيعمل حاجة

عاشقه الرومانسيه يقول...

Tamer Nabil
حاول والله ياتامر
بس هو كل حياتى
ازاى اعيش من غيره وهو كل الناس؟
وهو مش وحش

عاشقه الرومانسيه يقول...

كيارا

ونعم بالله

انتى فين من زمان

عاشقه الرومانسيه يقول...

موناليزا
ابدا والله كان من الطرفين
بس الظروف
والدنيا القاسيه

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel
انا موافقه اموت من الحب بس معاه وبين ايديه
شكرا على المتابعه

adel يقول...

هو انا بدخل بقالي يومين احاول اهدي الناس كلها كده ....شوية انتي و شوية مش عارف مين :):)

ياستي هتموتي وقت ماربنا يريد و بالطريقة اللي عاوزها .... و نفكر في بكرة هيبقي شكله ايه مش مع مين

مع مين دي ربنا يعرفها مش انا ولا انتي

و المتابعة دي فراغ و بعد كده هتبقي بفلوس :):)

ستيتة يقول...

انتي فين ياحاجة
انا قاعدة ع الماسنجر
والهوا بيطس في قفايا
مفيش تقدير للبحر اللي انا قاعده عليه
مستنياكي لحد ساعة كمان ع الأمه ف بحري

MaNoOoSh يقول...

لا طبعا متضحكيش على نفسك
حاولى تنسى ايوة لكن بعد ما تكونى اتعلمتى من اللى فات قبل ما تنسيه
انا اقصد اجبرى نفسك على الضحك علشان تخرجى من حالة الحزن والزعل هياخد وقته ويروح وان شاء الله ربنا يفرج كربك

adel يقول...

رغم اني مبحبش الحركة دي بس شوفي اللينك ده

http://elbald-dy.blogspot.com/2009/02/blog-post.html

بجد انتي احد الاسباب اللي خلتيني انزل البوست ده :):)

روابط يقول...

ترم, ترم, ترم

فيه ايه؟ ايه الجو التدوينى المشبع بالغيوم وعواصف الحزن ده, دى سمة عامة فى اغلب المدونات
اتفائلى, وتعالى عندى

Kiara يقول...

كنت في الريدر
لما رجعت لقيته 450 بوست
ومش عاوز يخلص بقي عااااااااااااااااااا

فعقبال اما بوصل لحد بيكون نفسي اتقطع اه ياني اه

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel
ولو كانت المتابعه بفلوس انا مستعده
ليك انت بس لانك انسان طيب
ربنا يبارك لك وميحرمنيش من تعليقاتك
يا اجمل اخ فى الدنيا

شكرا بجد ياعادل

عاشقه الرومانسيه يقول...

ستيته حسب الله الحمش
يااااااريت اشوفك على البحر فى بحرى
واقعد معاكى ونحكى كتيييييييير قوى

انا بجد بحبك قوى
لو الف كلمه شكر ليكى على اهتمامك مش هتوفيكى حقك ابدا

سامحينى النفسيه وحشه وانا لما بتكون النفسيه مش متظبطه بانام على روحى
علشان كده مش قدرت اسهر معلش
هتتعوض ان شاء الله

عاشقه الرومانسيه يقول...

Manooosh
اشكرك على التوضيح
بس ادعيلى
ويارب يفك كربى والمشاكل كلها تتحل والاقى حبيبى راجع لى تانى

تحياتى وخالص مودتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel
جميل الكلام جدا واشكرك بجد ياعادل
انا دخلت وقريته وعجبنى

حلو احساسك بالناس
ودى اكتر حاجه مخليانى احب عالم التدوين جدااا
انك تلاقى حد يحس بيك شئ جميل فعلا

عاشقه الرومانسيه يقول...

حازم سويلم
انا رحت عندك زى ما قلتلى
حلو التفاؤل ده
ربنا يزيدك وعقبالى

عاشقه الرومانسيه يقول...

كيارا
شدى حيلك
كلنا لها
ربنا معاكى
اجى اساعدك؟

أحــوال الهـوي يقول...

لكل شئ سبب و انهاء علاقه و كل هذا الحب بداخلك يستوقفني و بغير تفاصيل اكثر لن استطيع ابدا الراي


تحياتي

adel يقول...

كل الكلام الحلو ده عني

ههههههههههه

لاداعي للتصفيق ياجماعة :):):):)

وربنا يدوم المحبة ...وحبة حبة تزيد محبة

ههههههههههههه

ساره يقول...

لاتزعلين ياقمر
اذا يحبك بجد راح يرجع
هو اكيد موجوع زيك
المسأله مسأله وقت
اصبري ياقلبي
وتعالي اطبب اطبب عليكي :)

عاشقه الرومانسيه يقول...

احوال الهوى
والله ماعارفه اقولك ايه؟

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel
انت تستاهل كل خير

ربنا يبارك لك

عاشقه الرومانسيه يقول...

ساره
اتمنى انه يرجع
واتمنى من كل قلبى يكون حاسس باللى فيه

adel يقول...

:):):)

الله يباركلي فيك دي بتاعت تامر حسني :):)

اعمل لك ايه بقي فاضي و قاعدلكم

ههههههههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel
براحتك طبعا
تنورنى

العاشقه يقول...

اولاً احب اعبرلك عن اعجابى بمدونتك الجميله بصراحه دى اول مره ازورها بس تعرفى انى حسيت انك تشبهينى اوووى
حتى اسمنا يشبه لبعض انا بردو العاشقه وبردو زي حلاتك مجروحه بس تعرفى انا خلاص نويت مساعدش حد تانى انه يجرجنى لانى اخيرا اقتنعت ان اى حد بيتجرح بيكون هو السبب الاول فى جرحه ده لان بطيبته الزياده عن اللزوم بيتظلم ويتوجع ويتجرح والحمد لله ابتديت اتعلم اول درس فى الحياه على رأى اللى بيقول
" من الغباء انك تعيش ملاك وسط البشر"
يعنى بإختصار لازم تتحولى من ملاك لبنى ادمايه علشان تقدرى تعيشى دنيتنا
تحياتى ليكى ياقمر وشدى حيلك صدقينى مفيش حاجه مستاهله زعلك وحزنك ده، واهو كله بيعدى حلو وحش بيعدى

عاشقه الرومانسيه يقول...

عاشقه
نورتينى اكييييد
وشرف ليا اننا نكون شبه بعض
فى مدونه اخويا مجنون
اسم مدونته كده على فكره مجنون
كاتب كلمه فى اول الصفحه عجبانى جداااااااا

اللى بيحب قوى لما بينجرح بينجرح قوى

اعتقد ان الكلمه دى لايقه عليا

نورتينى يا قمر والله

فاتيما يقول...

حالااااااااا
جيت أهو عشان مقدرش على زعلك
و أسفة لو كنت متاخرة
أنا قريت البوست اللى فات
و معاكى فى نادى الصابرين يا ستى
كلنا هذا القلب تقريباً
و نعانى من الحنين
أما الحكمة المقفاة اللى كتبتيها
فوراها حكاية كبيرة شكلها
و لازم فى يوم تحكيهلنا
لسه زعلانة ؟؟
اوعى تكونى لسه ؟
تحياتى و حبى يا حبيبتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

فاتيما
ده تاب الاحباب ياقلبى
لانى باحبك فبعتب عليكى ولانك تهمينى

انا ما اقدرش ازعل منك

بحبك يا ام يوسف

Template by:

Free Blog Templates