6 يونيو 2009

اللى عنده دم احسن من اللى عنده فلوس

طول عمرى اقول ان اللى عنده دم احسن من اللى عنده فلوس
وهقولكم السبب اللى اكد صحه كلامى
سمعت عن السرقه اللى دايره اليومين دول فى البلوجر والناس اللى بتسرق افكار المدونين
وتنسبها لنفسهم
والمدونين اللى اتسرقوا وكان اولهم احساس طفله محبه للرومانسيه و طفله مش عايزه تكبر(ليدى)
لا السرقه مش للاطفال بس ده معانا كمان على قائمه المسروقين منوش صاحبه مدونه مخنوقه
والله انا اللى قربت اتخنق
واحمد اسير الجراح وورده واحمد مدونه اسماء واحلام فى وجدانى وفراشه وسالى مدونه حاجات جوايا
وده على سبيل المثال يعنى مش حصر اكيد فى ناس كتير مش حاسه انهم بيتسرقوا
ومنهم اختكم اه انا اتسرقت عااااااااااااا
وده رابط الموضوع بتاعى على مدونتى

وده الرابط بتاع الموضوع على المنتدى
ده حتى اللى نقله ماتعبش نفسه انه يغير الصوره
يالهووووى نقل مسطره
و شعر بتاعى فى نفس المنتدى
اللى كاتباه اخدت الصوره بتاعه مدونتى التانيه وقالت انى كاتبه عليه انه منقول
ده كلاااااااااااااامى منقول ازاى ايه الحووول ده؟
الشعر هتلاقوه على جنب عندى باسم حلم
من ضمن مشاركات نفس العضو او العضوه دى
بجد والله احساس فظييييع انك تحس انك اتسرقت
لو محفظتك اتسرقت عااادى
لو حرامى دخل بيتك واخد الكمبيوتر ولا اللاب توب بتاعك عااااادى
لو الفنله بتاعة حضرتك اتسرقت فى المترو برضه عادى
لكن يجى واحد ويسرق دماغك وافكارك
اهو ده اللى مش ممكن ابداااااااااا
لا مش هاغنى
بس انا باحاول اخد الامور ببساطه لانى من الصبح ضغطى عالى
انا ما فكرتش ادور على حاجاتى على النت بس لما الموضوع انتشر قوى كده
قلت يعنى هى جت عليا وانا احسن من الناس دى ؟
اكيد اتسرقت ونايمه على ودانى وعملت بحث عن كلامى
ولقيت موضوعين ليا مسروقين وده برضه على سبيل المثال
وما خفى كان افظع (على رأى ليدى )
ماحاولتش ادور تانى علشان ما اتقهرش اكتر من كده
فعلا انا مش عارفه اعمل ايه
اصل الانسان شويه دم ودى ناس معندهاش دم
واللى مش بيحس لوحده مش هينفع حد يحسسه
انا كنت قافله المدونه اصلا ومش هاكتب تانى بس لقيت انه مش حل
لو انا مش هاتسرق هيتسرق غيرى وغيرى
طيب نعملوا ايه
نجيبوا ضلف كل المدونات بقى ولا ايه؟
ما اقدرش اكتب مواضيع عامه بس
لانى كل احااسيسى باجسدها فى الشعر ولانها هوايه كمان
عايزه اعترف انى ما كنتش حاسه قوى باثر الموضوع على نفوسكم
لكن بعد ما بقيت زيكم حسيت بالالم والمرار قوى
مش هاشتم ولا هاقول تيييييت لانى لو قلت هاقول كلام خااارج خاصه انى متعصبه
اللى اقدر اعمله بمنتهى العجز
انى اقول حسبى الله ونعم الوكيل

وحقى هاخده يوم القيامه ياغجر
ماانا رايحه فاضيه يعنى هادخل الجنه على حسكم
.



44 الرومانسيين اللى زى حالاتى:

Soul.o0o.Whisper يقول...

دودوووووووووووووووووووووو

Soul.o0o.Whisper يقول...

يا بنتى فعلا والله اللى عنده دم احسن من اللى عنده فلوس فعلا


بس يا جميل إنتى حاولى مع الادارة
كلميهم بالحسنى

رضوا كان بها

ماكنش هتعملى ايه بئا

على رأى احمد (اسماء و أحلام فى وجدانى)
قولى يارب


لينا رب كريم بردوا مش بيظلم حد

حاجات جوايا يقول...

ولا يهمك يا بنتى
كله بيتسرق
السقة فى النت تقريبا كده طلع فتوى انها حلال
اصل الحراميين الوحشين كتروا اوووووووووووووى
فتقريبا كده بقت حلال
ههههههههههههه

ربنا يسامحهم ويجيبلنا حقنا منهم ان شاء الله يوم القيامة

دودو
كبرى الجى وروقى الدى
ههههههههههههههههه

صوت من مصر يقول...

عارفه انا حاسس انى عمرى ما هتسرق
بس اتسرقت قبلت كده فى الصوره بتاعت البلوج لقيتها مغرقه كام جروب على الفيس بوك
وبصراحه كنت هولع بس هعمل ايه غيرتها
المفروض نعمل حاجه اسمها اداره البلوجريه

adel يقول...

انا بجد من كتر السرقات قبل ما اعمل كومنت عملت سيرش علي جوجل علي بعض مواضيعي ....احتياطي برضه

1-انتي عاملة ايه و فينك مختفية

2-اللي بيسرق ده هيجي في لحظة مش هيلاقي حاجة يسرقها و مش هيستفاد حاجة يعني لو جمع 100 قصيدة ولا موضوع و عمل كتاب ... هيعمل ايه بعد كده ... هيسرق تاني ؟؟
معتقدش الناس دي معقدة عشان معندهمش موهبة الكتابة ...بس الصراحة الموضع زاد عن الحد

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

دودو
اولا متسبيش حقك سجلى وكلمى ادارة المنتدى
بس من غير عصبية هم ملهومش ذنب حتى العضو مش تشتمية وانتى بتعملى شكوى او بتبعتى رسالة ليهم وان شاء الله هيحذفوا الموضوع

ثانيا بقى انا واللهى تعبت من الموضوع دا
ومش عارفة اعمل اية اكتر من اللى كلنا قولنا وعملناه

نشوف احنا كام واحد ونحصر ايميلاتنا ونبعت دعوات لبعض بس ..... الموضوع دا صعب لانك تعرفى ناس انا معرفهومش والعكس يعنى صعب حصر عدد المدونين اللى نسيب مدونتنا مفتوحة ليهم

نحط اكواد وحطينا بدل الكود اتنين

قولنا على الناس اللى اخدت افكارنا واحساسنا وبرضو محدش منهم اصلا حس

حسبنا الله ونعم الوكيل فيهم
يمكن تخليهم يحسوا ويفهموا

معلش يا دودو
فترة وهتعدى وكلنا واقفين جنب بعض اهو :)

تقبلى مرورى

غير معرف يقول...

دودو حمد لله على السلامة
اناداخلة اسلم واطمن عليكى
اما موضوع السرقة مش عارفة ايه
اللى بيحصل بالضبط
لكن الحمد لله انكم بداتم لتوصلوا لسارقى مواضيعكم
اسعدنى فتح المدونة وربنا يسدد كل خطواتك بالخير
دعواتى

Lady E يقول...

وحقى هاخده يوم القيامه ياغجر ماانا رايحه فاضيه يعنى هادخل الجنه على حسكم .

ههههههههههههه ايون كلنا هنمسك في رقبة الناس دي يوم القيامة وناخد حقنا منهم ان شاء الله

وفعلا اللي عنده اخلاق احسن من اللي عنده فلوس من غير اخلاق

انا بقترح اننا نقعد مع بعضينا ونعيط سوى

منه له
منه له

ستيتة يقول...

ياريت اللي يحرق الدم انها سارقة الشعر نصا وشكلا
والا شعار مدونة قالوا وكلامهم عاجبني ده كمان

المصيبة
الكارثة
الحزن

انها حاطة التوقيع بتاعها عاوزين نبقى مسلمين ميت فل يا ولاد ويفاخر بينا الرسول يوم القيامة
حسبي الله ونعم الوكيل

الشيزوفرينا شيمة مجتمع عربي كامل

تعالي كلي محشي لسه طافية عليه حالا
خدي محشي علشان تنسي يالا

Mafrousa يقول...

حبيبتى
قلبي عندك
حاسة بيكي و بفرستك و الله انا اتفرستلك
انا برضه اخدت بالى من زماااان و كتبت و قلت بس تقولى لمين يا بنتى
ده اللى عنده دم بقى نادر الوجود
ناس هايفة اصلا و تافهه و ده مؤشر لما سوف تؤل اليه احوالنا السنين القادمة
و اللى يسرق كلمة يسرق موضوع و يسرق محفظة و يسرق شقة و يسرق خزنة و يختلس
يالهوي بجد
دول شباب المستقبل
اتفرست بجد
بصي تعالى نسجل فى المنتدى ده و نجرس اللى سرقك و خلاص
اهو يبقى درس له و هذا اضعف الايمان

صبرني يارب يقول...

الحمد لله يا اختي انى مش باكتب شعر
ههههههههههههههه

انا ما عنديش اي مانع ان حد ينشر كلامي

بس طبعا يكتب عليه اسمي


وانا باعمل بحث ساعات على موضوعاتي

ما صادفش لحد الان انى لقيته مسروق

بس عموما لو حد خد موضوع من عندي ونشره باسمه

اولا الهي نشك فى صباعه الخنصر

ثانيا مش مشكله لو حد قراه وفهمه وانتفع به انا الى هاخد الثواب مش هو

ههههههههههههه

قشطه يا دودو


اعملي زي طفله رومانشيه اكتبي على صوره

لو مش بتعرفى قوليلى وانا اعملك صوره واقولك تكتبي عليها ازاي


اي خدمه يا معلمي

MaNoOoSh يقول...

علي فكرة انا زعلت قوي لما لقيت مدونتك مقفولة

بالنيبة للسرقة فأنا مش هوصفلك احساس بصراحة كان ايه
كلام طالع من قلبك.. واهداء لأعز الناس عندك بكلام مش مفهوم غير لناس قليلين.. يتنسب بقدرة قادر لحد تاني والاهداء يبقى تريقة هبلة وماسخة والناس قاعدة تضحك وتهنيه وهو يرد عليهم ويشكرهم.. الواحد بقى قاعد يضحك ويعيط فى نفس الوقت.


بس الحل بقى ان الواحد يعلم فى مدونته عن سرقة افكاره ويحط المواضيع المسروقة والمكان اللى مسروقة فيه.. ويفضل ورا المكان المسروق فيه الحاجة لغاية ما يحذف الموضوع.

نحط وسائل الحماية اللي نقدر عليه.. وندور على عناوين مواضيعنا باستمرار.. ونفضل نكتب ونطلع اللي جوانا.

وعندا فيهم يا دودو والله لأنزل شعر تاني في المدونة الخنيقة بتاعتي.. انا مبحبش اليأس ومش هخلي حته حرامي عقيم الاحساس بيدور على الشهرة أو التشجيع يجيبلى انا احباط.

اه ونسيت اقولك.. حطي التواريخ دايما فى مدونتك وخليها تظهر على المواضيع والتعليقات.

MǿиY El-Shreef يقول...

معلش يا دودو

حقك خديه من ربنا وهيبقى احسن من اي حق

وصدقيني ربنا مش بيضيع حقوق الناس

المهم انتي ماتحرقيش ف دمك وسيبي الي يسرق يسرق ماهو البحر مابيخلصش ياحبيبتي

وحشااااااني

ريمان يقول...

انا والله محروقق دمى بجد


مش عارفه ازاى اما واحد يسرق حاجه مش بتاعته ويعرضها فى مدونته والناس تقوله الله على جمال قلمك بيحس بايه ساعتها؟


ازاى يعنى هو بيضحك على مين

يعنى هو بيستمتع ان النسا تقوله الله عليك وعلى كلامك وهو اصلا مش صاحب الكلام

حاجه فعلا غريبه

بس اللى يعمل كده هو انسان مريض

همس الاحباب يقول...

فعلا اللى عنده دم احسن من اللى عنده فدان كماان
اما موضوع السرقةفده اصبح شىء طبيعى جدا على النت
وانعدام الضمير والاخلاق اصبحت السمة الغالبة بين مستخدمى النت والمنتديات
تحياتى

Unknown يقول...

يظهر ان السرقة امتدت لباسوردك ! لأني اتشالت من البلوج رول عندك !

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم

دودو حبيبتى بجد انا زعلانه قووى من الموضوع دده

قلبى معاكم كلكم والدور ياتر ى على مين ربنا يستر علينا

الوحده ما بقتش عارفه تعمل ايه

حسبى الله ونعمه الوكيل فى كل ظالم

تحياتى لك

انوسه

أسير الجراح يقول...

اللى عندة دم احسن من اللى عندة فلوس

والله عندك حق يا دودو

بس تفتكرى الناس دى بتعمل كدة لية

وبيستفادو اية

عموما حسبنا الله ونعم الوكيل

شوفى انا كنت جى اقولك على عيد ميلادى اللى انا عزمك علية من يوم اللقاء

القى البوست دة

الوقت مش مناسب

بس انا بعمل بالاصول اهو وبعزمك

يلا سلام

لاسع افندى يقول...

الحرامى بيسرق الاشياء القيمه


تحياتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

Soul.o0o.Whisper

ياااااااه هو انا واقفه بعيد قوى كده؟
(:

طيب نعم ياستى

عاشقه الرومانسيه يقول...

Soul.o0o.Whisper

كلمتهم والله
بس مش عارفه هيتصرفوا ازاى؟

وانا ليه غير ربنا ياسول
انا بقول يارب خدهم
يارب شل ايدهم اللى سرقت احساسى
يارب اعمى عينهم اللى قرت كلامى ونقلته
(وش شرير جدااااا)
بس من اللى انا فيه

عاشقه الرومانسيه يقول...

حاجات جوايا

مين ابن التيييت اللى حللها
علشان اروح اموته


والله ياسالى ولا الدى ولا الجى بقوا رايقين لاى حاجه

عاشقه الرومانسيه يقول...

صوت من مصر

اداره البلوجاريه
علشان تبقى المشكله مصيبه وكارثه
لا ياعم بلاش الافكار اللى تودى فى داهيه دى

ثم انك مش كبير على السرقه
شباب وبنات زى اللوز اتسرقوا
(:

نورتنى

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel

1- انا موجوده بس كنت باريح اعصابى كام يوم ولقيتها تعبت اكتر

2- اللى بيسرق احساس الناس ده حيوااااااااان عديم الاحساس

وحشتنى يادوله

عاشقه الرومانسيه يقول...

احساس طفلة محبة للرومانسية


والله حاولت وبعت لهم واتكلمت بالحسنى والادب والاخلاق
بس مش عارفه رد الفعل هيكون شكله ايه
عموما اللى عايز يسرق يتفضل انا مش هاعترض
بس مش مسمحاه وحقى هاخده يوم الدين منهم

عاشقه الرومانسيه يقول...

أم مالك

ربنا يبارك لى فى قلبك الطيب ياااارب

ومااتحرمش من سؤالك عليا ابدااااااااا
سبحان الله القلوب عند بعضها
انا كمان كنت بافكر فيكى كتير ولما كنت قافله مدونتى كنت بادخل عندك كتييير جدا
ب ح ب ك

عاشقه الرومانسيه يقول...

Lady E

انا بقترح اننا نقعد مع بعضينا ونعيط سوى
***********************
يابنتى انتى جايه تنقطينى؟
هو انا ناقصه؟
(:

بس تعرفى عندك برضه
طيب انا موافقه هاتى معاكى علبة مناديل وكيلو بُن ونشربها ساده على روح الاحترام والامانه

عاشقه الرومانسيه يقول...

ستيته روح قلب دودو


الف الف هنا ياقمر
سيبك انتى .. اضربى محشى وانسىىى
بس ورق عنب ولا كرنب؟
علشان يفرق فى مفعوله
وقدرته على انه يخلينى انسى

نورتينى ياقمر

عاشقه الرومانسيه يقول...

واحدة مفروسة


مش قدى والله انا مفروسه اضعاف اضعاف فرستك


هو الزعيق مش حل والا كان زمانى مليت الدنيا جعير

ربنا يهديهم او يهدهم

عاشقه الرومانسيه يقول...

صبرنى هانم يارب



الهي نشك فى صباعه الخنصر
**********************
أشمعنى الصوباع ده ياابلتى هو له علاقه بالسرقه؟
يعنى اللى ينشك فيه ومايسرقش؟


ش مشكله لو حد قراه وفهمه وانتفع به انا الى هاخد الثواب مش هو
***************************
ياراييييق ياابو دماغ متكلفه انت
هههههههههههههههههه
والله يابنتى انتى خساره فى البلد


موضوع الصوره ده مش حل برضه
ماهو ممكن ينقل الكلام بايده وينقله على المنتدى او المدونه

حسبى الله ونعم الوكيل

عاشقه الرومانسيه يقول...

MaNoOoSh

والله هما ناس معندهمش دم
طب نعمل ايه؟


حسبى الله ونعم الوكيل
وانا طبعا مش هابل اكتب لان ده احساسى وافكارى
مفيش حمار يقدر يقولى وقفيه
منهم لله زى ما سدوا نفسى

عاشقه الرومانسيه يقول...

MǿиY El-Shreef

ماهو البحر مابيخلصش ياحبيبتي
***********************
عندك حق طبعا

عاشقه الرومانسيه يقول...

ريمان
من غير حرقة دم

هما ناس مريضه نفسيا وعندهم حب الظهور شويه بس للاسف بيظهروا على حساب غيرهم

عاشقه الرومانسيه يقول...

همس الاحباب

عندك حق ياابو همس
والله احنا بقينا فى زمن الجدع اللى يسرق اخوه ويغش الناس اللى حواليه
وانت شايف اهو
اللى بيسرق الناس بتصقف له

عاشقه الرومانسيه يقول...

طعمية سخنة

وضحت اللى حصل على مدونتك وارجو انى مااكونش زعلتك
اسفه مره تانيه على خطأ غير مقصود

عاشقه الرومانسيه يقول...

عاشقة الأحزان

الدور؟
ههههههههه
والله شر البليه ما يضحك
فكرتينى بريه وسكينه

عاشقه الرومانسيه يقول...

أسير الجراح


كل سنه وانت طيب يااحمد
وانت من ضمن الناس اللى اتسرقت
اهى تبقى طريقه جديده للاحتفال

عاشقه الرومانسيه يقول...

لاسع افندى


لو كان كده فانا عايزه كلامى يكون اسوء مايمكن
علشان مش يتسرق
حسبى الله ونعم الوكيل

adel يقول...

و انتي كمان واحشتيني صدقيني
وسلامة اعصابك ياستي
متتفرجيش علي تلفزيون و احتمال تبقي كويسة
ههههههههه

الشاعر الحزين يقول...

والله أنا أكتر واحد اتسرق ويمكن أول واحد اتسرق وحاولت أخد حقى لوحدى لكن مقدرتش

مقدرتش أعمل اى حاجه غير انى أقول حسبى الله ونعم الوكيل

أنا بتسرق من قبل ما أعمل مدونه أساسا كنت بتسرق فى المنتديات

ولما حسيت ان البلوجر نظيف ومحترم عملت مدونه وأنا مطمن انى مش هتسرق لكن للأسف البلوجر أصابته العدوى التى ليس لها علاج

أنا بصراحه مليت وجبت أخرى ومش عارف أعمل ايه

انا لله وانا اليه راجعون

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

تصدقى أنا مش عارفة أنا إتسرقت وله لأ
أنا ماأعرفش إنتوا بتدخلوا فين عشان تكتشفوا السرقات دى ياريت تقوليلى
تحياتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel

والله يادوله المشكله مش فى التليفزيون انا معظم الوقت قدام الكمبيوتر
ومش باشوف التليفزيون الا قليل
تفتكر الكمبيوتر هو السبب؟

عاشقه الرومانسيه يقول...

الشاعر الحزين

ماتعملش حاجه
ادعى عليهم ربنا يهدهم
هههههههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

صدى الصمت

اقولك ياستى
كل الموضوع انك تحطى اى جزء او اى عنوان من موضوعاتك فى شريط البحث فى جوجل
وغالبا اللى بتتسرق هى الاشعار


ونصيحه من اختك بلاااااش
علشان نفسيتك هتتعب وتتضايقى قوى

Template by:

Free Blog Templates