10 يونيو 2010

ام خالد



ابنى كان شاب طيب ومحبوب من كل الناس عمرى ما شفت حد زعلان منه روحه حلوه مالى علينا البيت ضحك وحب .. حب لاخواته واحترام ليا ولابوه .. ابنى كان جدع قوى مع اصحابه .. ابنى كان شاب مكافح بيشتغل وعنده مكتب استيراد وتصدير عمله مع اصحابه وبيكسب رزقه بعرقه .. عمره ما ضايقنى انا ولا ابوه ولا حملنا فوق طاقتنا .. اعتمد على نفسه وبنى نفسه بنفسه .. ابنى كان قاعد فى حضنى امبارح بيضحك ويحلم ببنت الجيران اللى بيحبها ونفسه يخطبها وبيحكى لى على اولاده اللى هيديهم لى اربيهم زى ما ربيته هو واخواته .. ابنى كان بيتفرج معايا على التليفزيون وسهران معايا انا وابوه واخواته ونايم فى حجرى .. ابنى كان بيقولى انه مهما كبر بيحب قوى يحس انه لسه طفل بين ايديا وانه بينسى تعب الدنيا والجرى ورا لقمه العيش لما اخده فى حضنى .. ابنى كان بيسمع شكوة اخته امبارح وبيطبطب عليها وكان بيوعد اخوه الصغير بهديه حلوه لما ينجح .. ابنى ده كان نور عينى اللى ربنا كرمنى بيه وقلت ان الايام عوضت صبرى خير .. ابنى كانت اى ام بتتمنى اولادها يبقوا زيه فى اخلاقه وحب الناس له .. نزل خالد من البيت وسلم على ابوه وباس ايدى وطلب منى انى ادعى له نزل بعد يوم مرهق فى شغله يغير جو ويسهر مع اصحابه شويه ... دخل سيبر يفرج عن نفسه ماهو تعبان ياحبيبى طول اليوم ..وضحك وهزر مع اصحابه من قلبه .. ودخل عليهم البوليس يفتشهم .. والله ابنى كان محترم ومش بتاع مشاكل .. بس كان متربى على عزه النفس وان كرامته فوق كل شئ ومش بيقبل بالاهانه ابدا .. ابنى ماعملش حاجه والله ..هو بس سئل رجال الشرطه احنا بنتفتش ليه؟؟؟!!! وكان مصيره الضرب حتى الموت .. اه مات ابنى .. مات ابن عمرى .. مات حته من قلبى .. مكنتش اعرف ياابنى انى مش هاشوفك تانى ... ااااااااااه ياخالد لو كنت شفتهم ياابنى كنت نهشتهم باسنانى ولا انهم يمسوك بسوء ياحبيبى ... سامحنى ياابنى لانى ربيتك على الاخلاق .. سامحنى ياابنى لانى طلعتك محترم فى بلد مش بيعيش فيها الا البلطجيه ... حسبى الله ونعم الوكيل .. حسبى الله ونعم الوكيل ... تارك عند اللى خلقك يابنى مفيش فى ايدى شئ الا دموعى ياحبيبى .. سامحنى ياخالد .. سامحنى ياابنى

ياترى كام خالد فيكى يابلد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


17 الرومانسيين اللى زى حالاتى:

إيمان يقول...

لا مش فاهمه ايه اللى حصل ؟
يعني ايه؟
يعني مجرد شاب فى سايبر معملش اى حاجه هو بس فاكر نفسه بنى ادم كل تهمته انه افتكر نفسه بنى ادم ومن حقه يستغرب ويندهش ويسأل بجد حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل

خواطر شابة يقول...

شفت صورته في مدونة appy وعرفت انه مات من الضرب من البوليس لكن لم اتصور للحظة ان السبب هو مجرد حملة تفتيش مجرد اشتباه الامر مخيف ويعطي شعورا قاتلا بعدم الامان
ربي يصبر أمه وأهله ويعوضه شبابه في الجنة ان شاء الله ويجعل ثأره على من ظلمه حسبي الله ونعم الوكيل

richardCatheart يقول...

كلاب كلالالالالالالالالالالالالالالالالالالاب

هايعيشو كلاب ويموتو كلاب

هما اعوان ابليس ايه ماهم شياطين

حسبى الله ونعم الوكيل يارب يصبر امه

الغلبانه دى
يارب برد قلبها يارب

فتــافيت (رحاب الخضري) يقول...

آآآآآآآآآآآآآه.. انا قلبي واجعني اوي
من الصبح وانا بسأل نفسي عمل إيه خالد
وبسأل نفسي لو كان بعد الشر .. ولو ان الشر قريب اوي .. حد من اخواتي مكانه
انا تعبانة اوي بجد.. وحاسة بالعجز
ايه طيب مين هياخد حقه؟؟؟
طيب ايه خلاص بقينا كلاب ملناش تمن؟؟
يعني يا رب لاجوا ولا برا لنا سعر؟؟
يعني انا مصري.. اذن انا مسحول؟؟

غير معرف يقول...

الله يرحمه ويصبرك على فراقه...هو الآن اكيد في مكان احسن من دنيتنا اللي صارت غابة وحوش...حتى الغابه ارحم منها....حسبي الله ونعم الوكيل ويمهل ولا يهمل .

همس الاحباب يقول...

حسبى الله ونعم الوكيل
الكلمات لاتحتاج لتعليقhms.1007

beautiful mind يقول...

حسبنا الله ونعم الوكيل
انا لله وانا اليه راجعون
ربنا يرحمه
ويلهم اهله الصبر والسلوان
خالد ضاع زي ما شباب كتير ضاعو في البلد دي
من التجبر والبطش الاعمي رجال الامن
ربنا ينتقم منهم
اوفيتي يا ام عمر
وكتبتي الموضوع بقلبك

حنين يقول...

السلام عليكم
انا بجد مش قادره اتخيل ربنا يصبر اهله
انا حاسه ان فى نار جوا قلب امه مافيش حاجه ممكن تطفيها ابدا
ربنا يرحمه

غير معرف يقول...

80 مليون خالد يا دودو

باحث عن حب يقول...

استأذنك فى اقتباس موضوعك
ونشره
فى مدونتى
مع حفظ الحقوق لحضرتك
لانه موضوع مخزى
بجد

GiGi world يقول...

ربنا يرحم خالد ياام خالد
ويرحم الناس اللى سكتت على موضوع خالد

وينتقم من كل واحد واحد عمل كده فى خالد شر انتقام
حسبنا الله ونعم الوكيل

موجة يقول...

حسبي الله ونعم الوكيل

سمكه واحده يقول...

كام خالد؟؟؟؟؟؟؟
كلنا خالد يا دودو
ده حتي بقي رجاله وحريم( خالد)
هما مش بيهمهم اللي قدمهم بنت ولا ولد
بيضربوا وبيهينوا وبيقولوا اقذر الكلمات وضرب وقله ادب
شويه عيال كانوا فاشلين في الثانويه العامه مجموع 50 في الميه ودخلو واسطه بقوا ظباط طبعا مش الكل لكن كتير كده وسطه يدخلك الاقرع ابو كرش القصير ابو لسان طويل ولا هما بيعلمهم في الكليه انهم اسياد البلد ولا ايه معرفش طبعا هتستني ايه من ناس زي دي
ولا شويه مخبرين وامن عسكري جربيع شكلهم يخوف اصلا واللله لما بشوف عربيه امن عسكري وتشوفي اللي فيها تخافي من شكلهم اقرب للبلطيجه
وتبصي تلاقي ظابط عبيط لابس نضاره بلاستك ماشي حاطط ايده في وسطه في نص الشارع وبيقول يادنيا اتهدي ما عليكي ادي ويعامل الناس معامله زباله
ياعم روح جتك الف خيبه علي اهلك اللي ربوك
بس كفايه انا مخنوقه
كل كلامي للناس الظالمه انا من بعمم بس الاغلبيه لاسف بقت كده بلا هم
حسبي الله ونعم الوكيل
عن راي يبداو يختاروا كويس ويعيدوا ترتبيباتهم في قبلول الطلاب لكليه الشرطه ويعيدوا الحسابات من جديد
عاوزين بني ادميين تحمينا
مش حيونات تنهش فينا

had-befham يقول...

مش مهم فيه كام خالد
لكن الأهم
فيه كام واحد هاياخدوا تار خالد؟؟؟

لــــ زهــــــراء ــــولا يقول...

ربنا يرحمه ويصبر اهله ويجعل الجنة اراضيه وحسبنا الله ونعم الوكيل


لـــولا

richardCatheart يقول...

صباح الفل يا دودو

فى واجب ابقى روحى هاتيه

ونشريه هنا فوق السطوح

الواجب عندى فى البلوج

فاتيما يقول...

نظراً لأن المدونة بتاعتى بترخم
و البوستات الجديدة مبتطلعش ف الريدر
فلو سمحت تقرى البوست دا
و شكرااااا من قلبى ليك
http://nonoymm.blogspot.com/2010/06/blog-post_16.html


دودو صباح الخير يا حبيبتى

انا عارفة انكو ف اسكنكرية
و مش هينفع تعملوا حاجة
بس قولت ان حبايبك كتيييير
و ممكن حد يقرى عندك التعليق
و يساعد

بحبك خالث مالص بالص
بوسات و حضونات يا قطتى

Template by:

Free Blog Templates