5 أبريل 2009

اسكندرانيه وافتخر واللى مش عجبه ينتحر

اهلا بيكم فى اسكندريه ياجماعه نورتونا

الحنطور مستنى

مشينا ع الكورنيش ياعم احمد


الكورنيش جميل طبعا وفى الشتا بيكون اجمل



وده كوبرى استانلى



ودى مكتبه اسكندريه




وده الجندى المجهول



ولان الجندى المجهول فى المنشيه فاحنا هننزلوا نتسوقوا من زنقه الستات


وده المرسى ابو العباس يااسكندريه يااجدع ناس


وده ابو الدردار(مسجد ابى الدرداء) واللى يعادينا يولع نار



مش هاينفع طبعا نروحوا بحرى من غير ما نركبوا ترام المدينه (الترام الصفرا)


وصلنا الانفوشى اتفرجوا بقى على مراكب الصيادين ومناظرها الجميله


تعالوا بقى نتمشوا شويه وناكلوا جيلاتى من ع الكورنيش

معلش اسكندريه زحمه شويه فى الصيف ياجماعه



بس احنا هنأجروا مركب وندخلوا بيه فى البحر .. اتفضلوا
وصلنا لاخر الدنيا اه ماهى القلعه دى اخر الدنيا قدامك البحر ووراك اسكندريه كلها





احنا داخل القلعه دلوقتى



شايفين البحر من جوه القلعه؟



اللى عايز يشترى هدايا او اى تذكار يتفضل





اتمنى تكونوا استمتعتم

لسه ياجدعان للحديث بقيه

دى عروس البحر إسكندريه

ايوووووووووووه ياجدعااان

البوست ده اهداء لكل عشاق اسكندريه و أولهم فاتيما

.

106 الرومانسيين اللى زى حالاتى:

إيمان يقول...

تحفه تحفه تحفه
بجد متعرفيش اسكندريه وحشاااااااانى
أد أيه .. والله قايمه نايمه أحلم بيها
هموت وازورها
الصور روعه .. شوقتنى لسكندريه أكتر
أصل أنا متعوده أزورها فى الشتا
وأستمتع بيها وهى رايقه ونضيفه
مووووووووووه ليكى يا اسكندرانى يا جميل
وكمان مووووووووووه

إيمان يقول...

ايه ده اول تعليق
امممممممم
لالالا وبعدين اتعود على كده

عاشقه الرومانسيه يقول...

اسكندريه اجمل بلاد الله ياايمان
انا بأعشقها
وفعلا بنحسوا انها بلدنا فى الشتا بس لانها بتبقى رايقه ومش زحمه

اتجدعنى انتى بس وتعالى فى الصيف وانا افسحك
هههههههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

ايمان

متعووووووووووده داييييما
هههههههههههههههه
براحتك ياقمر
ده شرف لياانك تكونى اول تعليق
كسبتى معانا مروحه

أحمد عمر يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


كنت لسه بقول لعمو فشكول نفسى ازور الاسكندريه فرغم اننا -ساعات يعنى يعنى- بنصيف الا انى ما رحت اسكندريه و سبحان الله رحت اشوف مدونه سول لقيتها بتكلم عنك قلت ابص بصه -ع رأي ابراهيم نصر - فلقيت اول موضوع عن الاسكندريه


كتير ممتعه و رحله رائعه اخديتنا فيها بثوانى قليله لمدينه عظيمه

أشكرك جداا ووفرتى علينا مصاريف السفر ^_^

دمتم و مصر كلها بخير


------

انا عملت تلاته ريفيرش علشان التعليق يطلع >_<

Soul.o0o.Whisper يقول...

ايييييييييييييييه داااااااا ؟؟؟

ماتفقناش على كدا يا دودو!!!


هههههههههههههههههههههه



الاسكندرية رائعة
رحتها مرة و أنا 3 اعدادى

و نفسى أرجع لها تانى
بس انا باحب المنصورة أكتر

ياااااااااااااه ياااااااااااه بجد
بأعشقها بالليل
حاجة كدا خيااااااااااال

لما تيجى المنصورة بئا هألففهالك بالليل
اه يعنى تعملى حسابك تباتى
هههههههههههههههههه






سلام يا جميل

عاشقه الرومانسيه يقول...

أحمد عمر

أشكرك جداا ووفرتى علينا مصاريف السفر
*****************
ياسيدى تعالى نورنا واحنا علينا المصاريف



انا عملت تلاته ريفيرش علشان التعليق يطلع
****************
ودى حاجه حلوه ولا وحشه؟ (;
(وش غبى)
هههههههههههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

Soul.o0o.Whisper

عايزه تشوفى السحر اللى على اصوله يبقى ليل اسكندريه
حاجه كده أشى خيال ياناس
"على رأى سنبل"
هههههههههههههههههههههههه

الشاعر الحزين يقول...

اسكندريه الجميله

ومين ميحبش اسكندريه

تعرفى أنا والله كنت خلاص رايح اسكندريه بكره الأحد لكن حصل ظروف ومقدرتش أروح لكن ان شاء الله رايح الأسبوع الجاى أو اللى بعده

استنينى هناك بقى عشان تغدينى كده

وتشربينى شاى

وتأكلينى جيلاتى

وتركبينى مركب

من الاخر يعنى

عايز أشوف كرم الاسكندرانيه

ماشى ولا أجى فى عربيه وخلاص ؟؟

ههههههههههههههه

سلام يا قمر

MǿиY El-Shreef يقول...

اللللللللله

بموت ف اسكندريه

يارتني اقدر اروح دايما

فكرتيني بالذي مضى ياشيخه

تسلم ايدك ومستنيين الباقي

ع فكره

انتي سبقتيني كنت هعمل حاجه شبه كده:D

عاشقه الرومانسيه يقول...

الشاعر الحزين

تنور اسكندريه
ابقى قولى وانا اخلى عم احمد يستناك بالحنطور قدام المحطه
ههههههههههههههههه
احنا الكرم كله
ماسمعتش عننا ولا ايه؟

عاشقه الرومانسيه يقول...

MǿиY El-Shreef

بموت ف اسكندريه
*****************
هى كمان بتشكر فيكى قوى
ههههههههههههههههههههه


يارتني اقدر اروح دايما
****************
ياريت على الاقل اشوفك
(:



انتي سبقتيني كنت هعمل حاجه شبه كده
****************************
وماله ياقمر البحر يحب الزياده
هو الكلام عن البلد الرائعه دى بيخلص؟

ساره يقول...

تعرفي يا دودو والله مش عشان انتي من اسكندريه بس هي فعلا مدينه رائعه
انا زرتها السنه اللي فاتت وتمنيت اني رحت لها من قبل وان شاء الله بزورها مرهه ثانيه

وعلى فكره كل الاماكن اللي في البوست رحت لها ماعدا المرسي ابو العباس .. مش عارفه ليه مازرته؟؟

وردا على سؤالك اذا كنت دعيت لفتيما انا دعيت لها ان الله يقر عينها بولدها ويجمعها معه قريب ان شاء الله .. انا ما انسى اصحابي ولا اصحاب اصحابي :)

عاشقه الرومانسيه يقول...

ساره

ربنا يكرمك ياساره ويزيدك من فضله
المره الجايه ياقمر لما تيجى مصر وتزورى اسكندريه لازم يكون عندى علم
علشان استقبلك ونعمل معاكى الواجب
بحــــــــــبك

فشكووول يقول...

ازيك يا عاشقه الرومانسيه يا اسكندرانيه
تحياتى
والله يا عاشقه اسكندريه بالر غم من كمية القدح اللى انا قلته عليها لكن تبقى الاسكندريه مريه وترابها زعفران تبقى احلى بلد فى الدنيا ولها عبق خاص يأسر محبيها
انا انتقد اسكندريه من الناحيه الرسميه وعمايل المحافظين والاحياء بها لكنها الاسكندريه وشط اسكندريه يا شط الهوى ... رحنا اسكندريه رمانا الهوى .. يا دنيا مريه وليالى هنيه ... شط اسكندريه ... شط اسكندريه .... فيروز

تحياتى

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

اللى بيحبش اسكندريه يروح
ههههههههههههههه
انا بقى مابحبش اسكندريه وافتخر
واللى مش عجبه هو اللى ينتحر
بقى عاوزنا ننتحر كلنا
علشان تتدخلى الجنه لوحدك
وقال ايه عاملة فى نفسك اسكندراينة
طيب روحى روحى
وانتى محتاجة حبة قواقع وصدف
يطلعوا عليكى ياكلوكى اكل
وانتى يا حرام
بتقولى
عيب انا اسكندرانيه وافتخر
وهما يقولوا ليكى
ياااااااااااااااااحرام
واحنا قواقع اسكندريه ولن ننتحر

ههههههههههههههه


ياباشا لو كل واحد عمل زاى ماعملتى
كنا عملنا سياحة داخليه رائعة وكل واحد عرف بلده

وانا سمعت كتير عن كرم اسكندريه
وعاوز استضافة كام يوم هناك
ههههههه

اعرفى فين بيوت الشباب اللى هناك وعناوينهم
علشان ماتتنتحريش من كرمك وتبقى قراقيش

ياااااااااا اسكندرانى ياااااااا حيلوه

محمد عتلم يقول...

الله .... اسكندريه
بموت فيها اوى
بلد بجد جميله .. والصور حلوه اوى

غير معرف يقول...

حد يقدر يتكلم نص كلمة
بس انتي نسيتي أهم معالم اسكندرية
قدورة
بتاع بحري

adel يقول...

انا نفسي ازور اسكندرية في الشتا

ان شاء الله هعملها

و و البحر و الشوكولاتة و المزوزو
و وجة حسن كمان

و اقروا الفتحة لابو العباس و عمك دولة اجدع ناس

ههههههههه

ياصباح النووة

mohamed ghalia يقول...

أنا كنت فى اسكندرية من شهر وتقريبا روحت كل الأماكن دى
بجد مدينة روعة

لجين أبو الدهب يقول...

اسكندرية حبيبتى ..

عماااااااااار ياسكندرية ..

اسكندرية يااجدع ناس ..

والحقيقة كمان احلى من الصور بكتير ..

ربنا يخليكى لينا وتورينا حاجات حلوة دايما كده يابت بلدى ..

كفايـة طيبـة يقول...

بجد جميلة فعلا
فى الشتا بيبقي ملهاش حل :)

ام يوسف يقول...

يا سلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالام على الروقان ايه العظمه دى كلهافسحة مركب ومشى على الكورنيش واكل جيلاتىوزيارة للمعالم بس نسيتى الذرة المشوى ولمسةمية البحر والرمله لرجليكى تحسى ان البحر بيرحب بيكى ويدلعك ونستى كمان حمص الشام المرة الى جايه اعزمينا عليهم ماشى

ام يوسف يقول...

معلش نسيت كمان فين كوبرى استانلى والمنتزة والمعمورة وابو قير وطبق الكشرى ولا طبق ام على من عند الشيخ وفيق ولا الارز باللبن والمكسرات من عند محل عزة ولا جيلاتى الصعيدى وجيلاتى السقعان من على الكورنيش ياااااااااااا انا ريقى جرىامممممممممممم

ستيتة يقول...

اسكندرية
وهوا اسكندرية
وشط اسكندرية
وكبدة اسكندرية
وعشق اسكندرية
واجمل ذكرى في اسكندرية
واول ايام السعادة في اسكندرية

تعرفي اني من زمان نفسي اعيش في اسكندرية
انا اعشقها يا مودموزيل
بحبك
وبوست يثير الشجون وبتطلعي لينا لسانك
حاااااااااااااضر

مسدس صغير يقول...

ايوووووووووووووووووووة يا جدعان على الحلاوة
اسكندرية دى مش عروس البحر المتوسط
لا
احنا هنخلّوها عروستى..
يا سلام على منظر اسكندرية من القلعة وللا منظر البحر من القلعة متقلش لعدوك عليه.
ايه الروعة دى..
احنا بنحسدوكى على اسكندرية
ههههههه
ده مش حسد ده أررر
ما شاء الله لا قوة الا بالله

فاتيما يقول...

إسكندرية تاااااانى
و آه من العشق يانى
و الرمل الزعفرانى
ع الشط الكهرمانى ....
و السحر اللى إحتويته
و البحر اللى إحتوانى
و البحر أبو ألف موجة
و الموجة بألف حالة
و أنا المغرم صبابة
باسكندرية ي با
و فكرك كونى انسى !!؟
فى حكم الأستحالة
فى حكم الأستحااااااااااالة

يا دودو يا حبيبتى
فى حكم الأستحالة

رحلتنا في الحياة يقول...

انتى بتغظينا ولا ايه :(
على فكرة انا بحب اسكندرية اوى مع انى لسه مزورتهاش وبحلم باليوم اللى ازورها فيه واكيييييييييد ان شاء الله هزورها واشوفك انتى بالذات ياقمر

همس الاحباب يقول...

يا اسكندرية يا عشق مالوش حد
اسكندرية رائعة فى الشتاء
وتحفة فى الصيف
وساحرة دائما
اسكندرية مارية وترابها زعفران
يا سلام على عزومة جيلاتى من عند رشا وبلاش عزة
ولا التمشية ساعات العصارى على الكورنيش
ايووووووه يا جدعان
ده اسكندرية عروس البحر
متشكرين على الرحلة الجميلة يا دودو
وفى انتظار المزيد والمزيد
تحياتى

روابط يقول...

أجمل وأغنى ما فى الثغر.. ناسه

وبما انى من عشاق الأسكندرية, فهاقولك مرسى عالبوست الملئ بالحنين ده

تحياتى يا دودو

Kiara يقول...

انا بعشقها وبحلم اعيش فيها بجد

يابخت الاسكندررانية :)

MaNoOoSh يقول...

مسيرى هاجى فى اجازة يعنى هاجى
انا اصلى مروحتش اسكندرية من اكتر من 10 سنين
بس بردو هاجى رغم الناس اللى قاعدة تغيظنا دى وتطلعلنا لسانها

صمت المشاعر يقول...

اسكندريه جمييييييله اووووووووووي

والاماكن حلوه اوي فيها

شكرا يا دودو علي الجوله الجميله دي

”*°•.˜”*°•..سونه..•°*”˜.•°*”˜ يقول...

السلام عليكم باااجدع ناس
ايووووووووووه ياجدعااان
السفريه دى على حسابك يادودو
والله جدعه يااجمل دودو ده دليل على كرم اهل الاسكندريه
بجد جو وهواء الاسكندريه عمرى ما شفت ولا هشوف اجمل منه لى طعم خاص يابختك
بس انا مش هنتحر عشان سعيده انى اتعرفت على بنت الاسكندريه الجميله
تحياتى وعوزه اشوفك انتى بقى انتى فييييييين ((سونه)) .

احساس لسه حى يقول...

عزيزتى

اسكندرية حبيبتى

كفاية ان البحر وهواه بيخلصونا من بعض العوادم فى الجو والدخان

انتى عارفة انا مش بحس بقية جو اسكندرية الا امتى

لما اروح القاهرة ياه

كأنى كنت واقف على البحر ودخلت جوه فى جو رايق والجو قلب فجاءه واتملا تراب وعفره

بس القاهرة حلوتها فى ليلها وسهر ناسها

انا فى الشتاء انزل بعد الساعة 2 على البحر ملقيش حد

الا فى الصيف بقه السهر للصبح

انا بحب أغنية حنان ماضى بتاعت البحار مندى

تحية لكل الاسكندرانية

ولكل اهل مصر

سلاااااااااااام

القدر و انا يقول...

دودو
برافو عليك
كملى وفرجيهم على اسكندرية واحلى الاماكن فيها
هاتى من محطة الرمل حتى ابو قير
واذا تعبت اكمل معاك
تحياتى

غروب يقول...

جميييييييييييييله اسكندريه بحبها اووووووووووووى

الصور تحفه

تسلم ايدك

Eno يقول...

انا من عشششششششششششششششششششق اسكندريه
وروحت كل الاماكن دي ليه مع كل حاجه قولتيها ذكري

بعشششششششقها وبموت فيها وبعشق بحرها وهواها مش بلاقي نفسي الا فيها

وانا قاعد علي صخرتي المفضله علي البحر بكون في ملكوت تاني

بوستك تحفه بجد فكرني باأجمل ايام حياتي وهما بيكونو الكام يوم اللي بقضيهم في اسكندريه

تحياتي :)

marmar يقول...

بلا اسكندريه بلا بورسعيد
مفيش غير القاهره وبس
دي القاهره يا اخواناااااااااااااااا
من اول الاهرامات لحد خوفو ونفرتيتي
عندكو نفرتيتي يا زنقه الستات

حسام غانم يقول...

صور جميلة يا دودو

اسكندرية دي حاجة حلوة في مصر

( آلاء)daughter of egypt يقول...

بجد الاسكندرانية اجدع ناس وبعدين مين مش عجبو عشان ينتحر
ولو اني مرحتش اسكندرية الا اني اعرف الاسكندرانية واعرف انهم اجدع ناس فاكيدالبلد اللي مطلعاهم كده جميلة قوووووي
وابقوا استنيني اكيد هبقا اجي اسكندرية لما ابقا ارجع مصر ان شاء الله

تقبلي مروري

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

الله عليك يا عاشقة
الله الله على جمال اسكندرية
رحت مرة زمااااااااااان
ونفسى اكررها
بجد ذكريات فيها متتنسيش
يا بخت كل اللى عايشين فيها من غير حسد ولا قر ولا حاجة خالص
:)

تقبلى مرورى

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
إذبك يا دودو
بجد انتى جميله قووى
انتى وعمى فشكول
اخترتم موضوع عن اجمل مدن العالم واللى بجد بعشقها موت
ومنت هناك من حوالى 8 شهور وقضيت وقت جميل قووى
واتمنيت من ربنا انى ارجعلها تانى
وان شاء الله هيحصل
وزرت كل الامكان دى اللى فى الصور والله يادود
احنا منتظرين بلهفه الباقى يا دودو
دمتى طيبه وبألف خير
ربنا يسعدك
وتقبلى مرورى
أختك إيناس

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

جميله بجد انا رحت كل الاماكن دى العيد قبل اللى فات وكان فى الشتا بجد اسكندريه فى الشتا تحفه وفى الصيف لحمه اقصد زحمه تسلم ايدك ياقمرايا

عاشقه الرومانسيه يقول...

fashkool
فشكولى العزيز
وحشتنى
انا كنت باقول برضه ان اسكندريه كانت منوره الاسبوع اللى فات زياده شويه

باهدى لك اغنيه فيروز اللى حضرتك ذكرتها
تحياتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

ABOALI
مين ده اللى مايحبش اسكندريه؟
ده انت تلاقيك هاتموت عليها وبتكابر بس

خيالك واسع قوى على فكره
ههههههههههههههههه


تنور اسكندريه والفسحه على حسابى ياعم

وبرضه انا اسكندرانيه وافتخر
(وش بيطلع لسانه)

عاشقه الرومانسيه يقول...

محمد عتلم

الصور مش هتكون فى مستوى جمال صورك ابدا

تحياتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

مصري جدا


لا ابدا مش نسيته بس مش لقيت صور له
هو انت بترسم على غدى ولا ايه؟
يلا مش مهم ماانت ضيفنا برضه

عاشقه الرومانسيه يقول...

adel

هاتعجبك قوى يادوله والله
مفيش زحمه ولا مصيفين
والكورنيش فاااااااااضى


النوات خلصت ياعم الحج
ههههههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

mohamed ghalia

روعه علشان انت شرفتها يامحمد

عاشقه الرومانسيه يقول...

لجين أبو الدهب

طبعا الحقيقه اجمل بكتيييييييير
وهى اسكندريه يكفيها الكام صوره دول ؟؟؟؟؟؟؟
لالالالالالالا
دى عايزه متحف صور

سلام للاسكندرانيه يامعلم

عاشقه الرومانسيه يقول...

كفايـة طيبـة

والله ولا صيف ولا شتا هى على طول جميله
بس فى الشتا بيزيد جمالها

عاشقه الرومانسيه يقول...

ام يوسف
بس كده؟
عيونى ياقمر
المره الجايه ليكى فى زمتى كبايه حمص الشام ملهلبه

عاشقه الرومانسيه يقول...

ام يوسف

كفايه بقى حرام عليكى انا ريقى جرى انا كمان والود ودى اروح بحرى دلوقتى
هههههههههههههههههههه

وحشتينى
مبسوطه علشان رغم انشغالى عنك بتتابعى مدونتى

بحـــــــــــبك

عاشقه الرومانسيه يقول...

ستيته روح قلب دودو

كل حاجه حلوه كانت ومازالت وسوف تظل فى اسكندريه ياستيته
ياااااريتك من اهلها
وتكونى قريبه منى

عاشقه الرومانسيه يقول...

مسدس صغير

ده مش حسد ده أررر
*********************
ههههههههههههه
لأ ماهو واضح
طيب ممكن اطلع لك لسانى؟

عاشقه الرومانسيه يقول...

فاتيما
اهو علشان كل الحب ده اهديتك البوست

وقت اللقاء كان ضيق
حاجات كتير فى اسكندريه ماشفتيهاش
بس تتعوض ان شاء الله
ونسحوكى ويكون يوسف معاكى


بحــــــــــبك

عاشقه الرومانسيه يقول...

ايوشه

يااااااااريت
اتمنى والله ياايوشه

وهنسحوكى ياشااااابه

عاشقه الرومانسيه يقول...

خالد همس الاحباب

ايه رايك؟
هو جيلاتى عزه هو الاساس
لكن مفيش مانع ننفعوا جيلاتى رشا برضه
ههههههههههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

حازم سويلم

بما انك من عشاق اسكندريه فالبوست ده اهداء ليك
مش انا كاتبه كده؟
تحيـــــــــاتـى

عاشقه الرومانسيه يقول...

كيــــــــــــارا

من غير قر والنبى
هى مش ناقصه
ههههههههههههه
ربنا يكرمك بعريس من اسكندريه يجيلك على غفله من حيث لا تعلمى ويجيبك عندنا وتعيشى فيها على طول

قولى امين يابت

عاشقه الرومانسيه يقول...

MaNoOoSh

ياحرااااااااااام
10 سنين
ده انتى مسكينه خالص
خلاص هابعت لك زجاجه ميه مالحه من البحر
تصبرى بيها نفسك
ههههههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

صمت المشاعر

لا شكر على واجب ياقمر

دى بلدى اللى باعشقها

عاشقه الرومانسيه يقول...

”*°•.˜”*°•..سونه..•°*”˜.•°*”˜

السفريه دى على حسابك يادودو
*****************
بس كده؟
عيونى ياغزال

والله جدعه يااجمل دودو ده دليل على كرم اهل الاسكندريه
****************
احم احم
اخجلتم تواضعنا
هههههههههههههههههههه



وهواء الاسكندريه له طعم خاص يابختك
*************************
وبعديين فى القر ده؟


بس انا مش هنتحر عشان سعيده انى اتعرفت على بنت الاسكندريه الجميله
**********************
انا اسعد ياقلبى والله


وعوزه اشوفك انتى بقى انتى فييييييين
****************
انا هنا فى اسكندريه
تعالى على اول قطار
وشوفينى براحتك
ههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

احساس لسه حى

الا فى الصيف بقه السهر للصبح
*****************
احنا بتوع الليل واخره


تحياتك وصلت للاسكندريه ياباشا
عقبال ماتزورها ان شاء الله

عاشقه الرومانسيه يقول...

القدر و انا
انا عمرى ما اتعب من وصف بلدى
دى عشق عمرى كله

عاشقه الرومانسيه يقول...

غروب

هى كمان بتشكر فيكى قوى
(:

عاشقه الرومانسيه يقول...

Eno
اجمل مافى تعليقك ان اجمل ذكرياتك فى اسكندريه
كويس انى عرفت ارجع لك ذكريات جميله
والبوست اهداء لعشاق اسكندريه ياعاشقه اسكندريه

عاشقه الرومانسيه يقول...

marmar

بلا اسكندريه بلا بورسعيد
***********************
فى مثل ينطبق على كلامك بيقول

"ده قصر ... ياازعر"
ههههههههههههههههههههه

انتم بقى عندكم بحر؟
(وش بيطلع لسانه)

عاشقه الرومانسيه يقول...

حسام غانم

اسكندرية دي حاجة حلوة في مصر
************************
لالالالالالالالالالا
اسمحلى اعدل لك الجمله
اسكندريه دى احلى حاجه فى مصر
(:
نورتنى

عاشقه الرومانسيه يقول...

daughter of egypt

ترجع مصر بالسلامه ان شاء الله
ولازم ساعتها تزور اسكندريه
صدقنى هاتفرق معاك كتير

عاشقه الرومانسيه يقول...

احساس طفلة محبة للرومانسية

ان شاء الله قريب قوى تزوريها ياقمر

عاشقه الرومانسيه يقول...

ايناس عاشقه الاحزان

ان شاء الله ربنا يكتب لك زياره ليها السنه دى ياقمر
عيونى ياقمر
غاليه والطلب غالى برضه
ههههههههههههه
اه دى اسكندريه مش اى حاجه

عاشقه الرومانسيه يقول...

طوبة ذهب وطوبة فضة

اسكندريه باستمرار جميله يا حبيبتى
بس كده مش كتير
سنتين مش شفتى اسكندريه
لأ كتير بجد
دى بتوحشنى وانا فيها

هاني سعيد يقول...

الله عليكى يا بنتى بجد تحفة بسم الله ما شاء الله عليكى وانا كمان والله بحب اسكندرية وبزورها باستمرار بس فى الشتا مش فى الصيف وبحب اورها كتير بس الايام الاخيرة بقيت ازورها وكانى ما زورتهاش لانى بس كنت بدخل المكتبه من 11 الصبح وارجع منها على القاهرة 7 بالليل من غير ما الحق اشوف اى حاجة بحبها فى اسكندرية خاصة منطقة الشاطبى والازاريطة وسان ستيفانو والقلعة القديمة وبير مسعود والهانوفيل وبلازا وكل الاماكن الجميلة دى انا كنت قاعد فى البيت الشباب اللى فى الشاطبى وكان اجمل حاجة لما افتح الشباك واطل على البحر او لما انام واصحى الصبح على صوت البحر وامواجه والله احساس ممتع قوى انا سعيد بمدونتك ونتواصل بود دايما
تحياتى

شيماء جمال(شيمو القمر) يقول...

ايه الجمال ده ده انت جايبة جمال اسكندرية كله
كده هتتحسد يا عاشقة بس برده ده ميجيش جزء من جمالها
اسكندرية ده عشقى الاول والاخير

تحياتى يا عاشقة
شيمو القمر

بـِصَمتـِـ أميرة ــــى يقول...

طب أعمل فيكى إيه؟؟
أقتلك؟؟
لالالالالال
أنا بقول أقتلك أحسن؟
طب يعنى انا كنت بكتب لسه نفس الموضوع
والصور وعايشة ومسبله لصور اسكندرية
وقولت ادخل اسلم على اصحابى
وانتى منهم
الاقيكة كتباه
يعنى الناس لما تشوفه عندى تقول عليا ايه
سرقاه منك؟؟
يابت هقتلك
هييييييييه
دوووووونيا
الله يرحمك كنتى كويسة وبنت حلال
بس عمة يشفعلك انك ختينى فى جوله حلوة بين الصور اللى خلتنى انسى رغبة الانتقام
وقبل مااعمل زى اتور وجدى واقول ..الأوووول .. فى امير الانتقام عفونا عنكى فى اخر لحظة عشان خاطر عيون اسكندرية الجميلة الماريا
وعشان وحشتينى يابنوته
بس بقولك ايه الموضوع اللى انا كتبته وانتى حرقتيهولى ده هشيلة فى العلب شوية لكن هنزله بعد فترة
اياك تبقى تنطقى باة
خدى اشربى نسكافيه
ممموه
هجيلك تانى

غير معرف يقول...

يييييييييييييييييييييييياه عل الجمال انا زيك فخورة بانى اسكندرانية بس بصراحة صورك اخدتنا فى رحلة مجانيةولمدة لحظات لان زيارة هذه الامكان تحتاج كذا يوم فشكرا لكى بوست رائع وفى انتظار المزيد دمتى حبيبتى ام مالك

عاشقه الرومانسيه يقول...

هانى سعيد
كل الحاجات دى واكتر منها بمراحل واجمل الذكريات فى قلبى لاسكندريه
تحيز طبعا مش بلدى حبيبتى؟
والامنيه الوحيده اللى باطلب من ربنا يحققها لى انى اعيش عمرى كله واموت فيها
لانى باعشقها
نورتنى ياهانى باشا

عاشقه الرومانسيه يقول...

شيماء جمال

كده احنا متفقين ياشيمو وبربطنا ببعض
عشق الاسكندريه
وده اجمل ارتباط

احنا كده كده العالم كله بيحسدنا عليها
يبقى نظهر حبنا بقى بالمره
ههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

ملكة بحجابى

اميره الانتقام
لايق عليكى الاسم
هههههههههه
بس مش انا الضحيه اكيد
حرام عليكى
عموما ممكن تنزلى البوست بتاعك ومحدش هيقول حاجه ماتخافيش
انا هاقولهم انك مش سارقاه
هههههههههههههههههههههههههه
انا نفسى كل المدونات اللى ادخلها تكون كاتبه عن اسكندريه
وكل واحد باسلوبه علشان نعرف الجمال اللى فى بلادنا
انتى كمان وحشتينى
نورتينى ياقمر

عاشقه الرومانسيه يقول...

ام مالك

اى اسكندرانى خلقه ربنا فى الدنيا لازم يفخر انه من البلد دى
وعايش بين بحرها وسماها

نورتينى

assafo anaroze يقول...

عاشقة
شكرا على هذه الجولة السياحية بالاسكندرية و بلاش
ههههههه
و الله من بين امنياتي اللي لسه بحلم بها اني ازور مصر
اتمنى ان الحلم يتحقق

عاشقه الرومانسيه يقول...

assafo anaroze
ان شاء الله تزورها فى اقرب وقت ممكن
ولك مننا فسحه ببلاش
ههههههههههههههه

ريكو يقول...

الله يا دودو
أجمل مكان فى العالم بعشقه بجد
والمكان الوحيد اللى طول عمرى نفسى اعيش فيه واموت كمان
ماتعرفيش يا دودو كل شبر فى بلدكم ليا فية زكريات جميلة من ايام طفولتى
دة المكان الوحيد فى العالم اللى بيدق قلبى اول ماا سمع اسمة
تحياتى ليكو يا اهل اسكندرية يا اجدع ناس

عاشقه الرومانسيه يقول...

ريكو
انا اكتشفت من البوست ده ان عشاق الاسكندريه كتير
واجمل الذكريات بتكون فيها
وخسران كتير اللى مازرها ولا عاش فيها
انا كمان حلم عمرى اعيش واموت فيها

حاجات جوايا يقول...

جميلة اسكندرية
عروس البحر بجد
يا بختكم بيها
:)
مش بحسد والله أنا بنق بس
هههههههههههه

خالص ودى
سالى

حازم النبراوي يقول...

بجد رحلة عبر الصور .. لكن قيمة جدااااااا

تحياتى

رومانسى مشاكس يقول...

بوست رووووووووووووعة


بس تعالى هنا فين تمن الجيلتى الى اكلتيها


اصل العربية بتعات الجيلتى دى يتعتى


هههههههههه



تحيا اسكندرية


رومانسى مشاكس


اسكندرانى للا بد

رومانسى مشاكس يقول...

اه صح ليكى تاج

عندى يريت تدخلى وتجوبيه

سلام


رومانسى مشاكس

قلب ينبض بالحب يقول...

يابنتي جريتي ريقنا ربنا يسامحك تيب اجي والاجرة بتاعت الاتوبيس عليكي اجدع سلام للاسكندرية وايوووووووووووه

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

الله الله الله على جمالك

انا حسيت انى مش غايب عن حبيبة قلبى اسكندرية

ربنا يخليكى يا دودو

يا ترا بتدعيلى ولا نسيتينى

معلشى انا انى مقصر معاكى جدا
وبس والله غصب عنى

وانتى طبعا مصدقانى

انتى بصراحة اجمل اسكندرانية
انا لسة ما شوفتهاش
بس الايام جاية كتير

۩ Nour ۩ يقول...

من رابطة السكندرين المتعصبين أنضم الى صوتك ونرتفع به سوياً.... "(اسكندرانيه وافتخر واللى مش عاجبه ينتحر)"...
عاشقه الرومانسيه لدى شعور انها حمله اباده وتفرقه عنصريه " لان اسكندريه محببه للجميع""... ولكن...

فسحه جميله جدااااواجمل ما فيها انها فى اسكندرية..
أسعدنى مرورى بمدونتك ...دمتِ بخير دوماً

الجواز و سنينه يقول...

اللــــــــــــه
اسكندريه
ايه الجمال ده
انا من العشاق
اسكندريه مريه
صحيح الصور تحفه

مخنوق كيك يقول...

ايه ده يا دودو . انتي من اسكندريه ؟؟؟
سحقا سحقا شيت شيت

انا رحت اسكندريه الشهر اللي فات ده مرتين . كنت في الشاطبي علي القهوة اللي هناك جنب شركة المية بتاعه اسكندريه

جنب مكتبه اسكندريه علي الكورنيش

علي فكرة اسكندريه جميلة وفي منتهي الروعة . ولو موافقة ممكن نتقابل تبقي تاخديني جولة كده عندكو . ممكن ؟

بس بجد صورك جميلة وفيها ريحة البحر ونسيم الهوا الطلق في اسكندريه وصفاء الجو وهدوء النفوس . بغض النظر عن السواق اللي ضحك عليا و خد مني 20 جنيه من محطة مصر عشان يوديني الشاطبي

عاشقه الرومانسيه يقول...

حاجات جوايا


يا بختكم بيها
مش بحسد والله أنا بنق بس
**********************
اه ان كان كده ماشى

عاشقه الرومانسيه يقول...

حازم النبراوي
اهو خيال يااستاذ حازم
قلت افسح الشعب شويه

عاشقه الرومانسيه يقول...

رومانسى مشاكس

ايه ده ماكنتش اعرف ان العربيه بتاعتك
طيب ياراجل اعمل نفسك عازمنى ولا اى منظر اسكندرانى كده
عيب عليك
كسفتنا قدام باقى المحافظات
هههههههههههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

رومانسى مشاكس

انت لو متابعنى كنت عرفت ان التاج ده انا اللى بعتاه لساره وهى بعتته لك
ابقى شوفه بقى عندى

عاشقه الرومانسيه يقول...

قلب ينبض بالحب

اجي والاجرة بتاعت الاتوبيس عليكي
******************
مواقفه
تنوروا اسكندريه فى اى وقت

عاشقه الرومانسيه يقول...

اسماء واحلام فى وجدانى

ماتشوفش وحش يااحمد

عاشقه الرومانسيه يقول...

Nour
هى ولكن دى بقىىىىىىىى
ولكن ايييييييييه؟

نورتونا طبعا

عاشقه الرومانسيه يقول...

الجواز و سنينه

هى كمان بتشكر فيك قوى
(:

عاشقه الرومانسيه يقول...

20جنيه من محطة مصر عشان يوديك الشاطبي؟
هههههههههههههههههههههههه
ده بالكتير 3 جنيه يابابا
ويبوس ايده شعر ودقن

تعيش وتاخد غيرها
شكل السواق عرف انك خواجه مش من البلد
(:

۩ Nour ۩ يقول...

ولكن فسحه جميله جدا طبعا لانها فى اسكندرية...

mimi يقول...

انا لسة جاية من أسكندرية امبارح
وياريت صور لشارع خال ابن الوليد اللي بعشقه مووت
وممكن أشتري هدوم وهدايا منه بالهبل
انا بحب أسكندرية بس للأسف مش زرت ولا مرة القلعة بس رحت الانفوشي وبحري طبعا
انا أصلا من شبرا مصر ـ القاهرة
تحياتي ،، وماتنسيش تصوريلي خالد بن الوليد

Template by:

Free Blog Templates