22 يوليو 2009

سنه كمان

انا باعتذر عن الالم اللى فى البوست ده قبل ما حد يقراه
لانى كنت ناويه مش اكتب فى المدونه دى حاجه تزعل حد تانى ابدا
بس البوست ده لازم يتكتب
واعتبروها فضفضه
***********************************
النهارده بالذات اصعب يوم مر فى تاريخ حياتى
النهارده بالذات لازم افتكرك
طيب وانا كنت امتى نسيتك
بس تعرف انك وحشتنى
بقالى كتير مش فكرت اتكلم معاك
ياااااااااااااااااااه
قد ايه زعلانه من نفسى
هو انا ممكن اكون انشغلت عنك؟
طيب ازاى انشغل وانا كل كلامى لازم افتكرك فيه
لازم اجيب سيرة شئ يخصك
لازم اقول اصله كان بيقول كذا.. اصله كان بيعمل كذا
فاكر لما كنت باحكى لك كل شئ يخصنى ؟
انا دلوقتى محتاجه قوى انى احكيلك
محتاجه اخد رايك
محتاجه انك تاخد ايدى وانا عروسه
وتوصلنى لخطيبى وتوصيه عليا
محتاجه تربى اولادى وتدلعهم زى ما دلعتنى
محتاجه اتكلم معاك..محتاجه افكر معاك
محتاجه اخرج اتمشى على البحر معاك
ونتكلم زى زمان .. يااااه فاكر؟
لو كنت موجود حاجات كتير كانت اتغيرت
حماده اتجوز ومسئوليته زادت واكيد انت حاسس بيه وفرحان
انت خلفت لى راجل بجد يعتمد عليه
ربنا يحميه ويحفظه ياااارب
الله يرحمك ..انا كمان فرحانه بيه
كان حلم عمرى انى اشوفه عريس
وكان حلم عمرك انك تشوفنى عروسه
انا عشت واتحقق حلمى
وانت سيبتنى قبل ما تحقق حلمك
..نصيب اللهم لا اعتراض

كل الموضوع ان لما بتضيق بيا الدنيا قوى وابص حواليا
مش بالاقيك باموت الف مره
اصل مفيش حد ياحبيبى فاهمنى زيك
محدش بيحبنى زيك
حتى هو بكل الحب ده باشوف ان حبك ليا اكبر منه بكتير
عايزه احكى لك عنه
انا شفته بعينك وبنظرتك فى الناس
تصورت ممكن رايك فيه يكون ايه
ووافقت انه يدخل حياتى
انا كلمته عليك كتييييييير
هو عارف انك نقطه ضعفى
عارف انى من بعد ما فارقتنى نسيت معنى الضحكه
بيحاول يعوضنى عنك بس مش دايما بيقدر
رغم انه بيعمل كل شئ علشان يرضينى
حماده كمان مش بيحاول يزعلنى خالص
ومش بيخلينى اتحمل مسئوليه حاجه خالص
رغم انه اصغر منى .. مش بقولك راجل
وماما زى ماانت عارف طيبه وبرضه بتحاول ترضينى
لانهم عارفين ان فارق معايا غيابك قوووى
انت فعلا كنت نعم الاب الطيب
ونعم الصديق وفى
ونعم الاخ الحنون
انت كنت ومازلت كل شئ فى حياتى
ااااااااااه ياابويا لو يعرفوا انت عندى ايه
تعرف ان نفسى اجيلك
نفسى اقف على قبرك وحدى واتكلم معاك وتكون سامعنى
نفسى اقف على قبرك وابكى ابكى لحد ما يغمى عليا
يااااااااااااااااااااااااااااااااه
هتعدى سنه كمان وانت بعيد؟
هتعدى سنه كمان وانت فى مكان وانا فى مكان؟
هتعدى سنه كمان وانا مش باسمع صوتك؟
هتعدى سنه كمان وانت مش بتمسح دمعتى وتطبطب عليا؟
بس السنه دى مختلفه عن السنتين اللى فاتوا
السنه دى جزء من احلامك لينا بيتحقق
اصلك ياحبيبى كنت بتحلم لينا
عمرى ما شوفتك بتفكر لنفسك
عمرك ما كنت انانى
طيب انت عارف انى بحبك قوى
ولو فيه اكتر من الحب هيكون ده احساسى بيك
وحشتنى جداااااااااااااااااااااااااااااا
يااغلى و احن واطيب اب فى الكون

33 الرومانسيين اللى زى حالاتى:

بنجاواتى يقول...

ربنا يرحمه يا دودو

ان شاء الله ربنا يخلف عليكى بالاسرة المترابطة وتكون حياتك جميلة زى ما هو كان بيتمنالك

ادم المصرى يقول...

الله يرحمه ان شاء الله

جعل الله حياتك مليئه بل خير والامانى السعيده

كما كان ينوى

Lady E يقول...

البقاء لله يا حبيبتي ان شاء الله باباكي في الجنة وفي مكان احسن من اللي احنا فيه بكتير

وجعتيني اوي وابكيتيني لأني حسيت بيكي اوي بس هقولك على حاجه قالها الكاتب عمر طاهر في كتابه جر ناعم ان كان في بنوتة باباها اتوفى وفضلت حزينة عليه لدرجة انها مكنتش عايشه حياتها ف باباها جه لجوزها في المنام وقاللو قول لها حزنها تاعبني ومضايقني انا في مكان جميل ولو شافته مش هتتمنى اني ارجع اعيش في الدنيا تاني

هوني على نفسك يا حبيبتي وان شاء الله ربنا يعوض صبرك خير وكفاية انك حسيتي حنيته وعطفه واهتمامه وتفهمه في غيرك محسوش بده لحظة واحدة من ابائهم

حاجات جوايا يقول...

دودو
البوست ده مؤلم اوى
تعيشى وتفتكرى يا حبيبتى
ربنا يرحمه ويغفرله ويجمعك بيه فى الجنة ان شاء الله
لو عايزة تفرحيه اوى احفظى القرآن عشان تفرحيه يوم القيامة بتاج الوقار
الموت مش نهاية الحياة
بل هو البداية
لان الحياة فانية
طالت او قصرت فانية
والخلود فى دار البقاء
اسأل الله ان يجمعك به وبكل احبابك فى الجنة ان شاء الله

ربنا يرحمه ويغفرله
ويفرحه بيكم دايما يارب لانه اكيد روحه حواليكم ومعاكم وفرحان ليكم

لا تنسيه من دعائك دائما ابدا
جعلك الله الابنة الصالحة التى تدعو له

adel يقول...

ربنا يرحمه و تعيشي و تفتكري

و هو سايب اثر جميل قوي سوا فيكي او في اخوك او ماماتك و ده كفاية قوي

MaNoOoSh يقول...

ربنا يرحمه يارب

طبعا مفيش اى احساس فى الدنيا هيعوض الاحاسيس الصافية اللى بتحكي عنها دي

بس ربنا يعوض ولو جزء منها فى حياتك بأحبابك دايما

ويارب كل سنة تتحقق أحلامه فيكوا وليكوا بكل خير

saragebaly يقول...

ربنا يرحمه ويسكنه فسيح جناته
لانملك له سوى الدعاء

وهو الان في دار خير من دارنا

اللهم ارزقه فسيح جناتك
واجعل في قبره نورا
واجعل القرآن انيس له في قبره

وردشان smilyrose يقول...

دودو حبيبتى

ربنا يخليكى لاخوكى ويفرحه بيكى

زى ما فرحتى بيه يارب

وعلى فكرة بابا معاكم بروحه

وفرحان بفرحكم

وحاسس بيكى وسامعك

ربنا يفرحك دايما

عشان يكون فرحان

ساره يقول...

دودو
انا كمان يتيمه مع ان ابويا لسه عايش ... يتيمه يمكن قبل منك .. لانه تركنا من زمان من يوم ماكنت مراهقه

وانا زيك نفسي انه يكون موجود
نفسي اتكلم معاه واقوله انا ايش حققت في حياتي .. نفسي اخليه يفتخر بي .. نفسي زي اي بنت لما تضيق فيها الدنيا تروح عند ابوها تحضنه وتبكي

بوستك تعبني كثير والله
وخلاني ابكي كثير وانا في الشغل الحين

الله يرحم ابوكي ويصبرك ويحنن قلب ابوي علي امين

غير معرف يقول...

:(

كلامك مؤثر

ربنا يرحمه ويصبرك

ربي يجعل ايامك كلها افراح وسعادة

حنين القلب يقول...

ربنا يرحمه ويغفر ليه ويبدل سيئاته حسنات ويجعل مثواه الجنه

يا حبيبتى هو حاسس بيكم واكيد فرحان بيكم كمان

ربنا يهون عليكى ويعينك على فراقه

hasona يقول...

السلام عليكم

رحمة الله عليه
وغفر له
وجمعنا به في مستقر رحمته
وجنة النعيم
مع الحبيب المصطفي عليه الصلاة والسلام


وجعلكم خير خلف لخير خلف

وواللهم يثيبك علي صبرك علي فقده ويرزقه خير منه

وتمتلئ حياتك حباً وجمالا وترابطاً

assafo anaroze يقول...

دودو العاشقة
ازيك يا رب تكوني بخير
ربي يرحم والدك و يحسن اليه و اكيد انه معاك مطرح ماهو موجود و فرحان لك
مودتي

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم


اختى الحبيه

ربنا يرحمه برحمته الواسعه وجميل مننا جميعآ ان نتذكر اعز الناس علبى قلوبنا

ربنا معاكى وخلى بالك من نفسك

اختك
انوسه

غير معرف يقول...

رحمة اللة واسكنة وفسح جناتة
شوفي
حاربي دايما المشاعر السلبية بالمشاعر الايجابية
أن شاء اللة هو دلوقت في وضع جميل روضة من رياض الجنة ومهيص عالاخر
طبعا مفتقداة ودة طبيعي
لكن طمني نفسك انة مرتاح
من شلاضيمو وولدة ننوس عين أمة على اقل تقدير

ديالا يقول...

ربنا يرحمه يادودو

هو اكيد شيفك وحسك فافرحي عشان ميزعلش منك

وربنا يفرحك يااجمل عروسه

فاتيما يقول...

قلبى معاااااااكى يا عروسة البحور
ما هو دا اللى بيقولوا عليه الغياب الذى يكثف الحضور
يعنى اللى يبقى حواليك فى كل حتة
و كل وقت
بينما هوه مش موجود مادياً
او ف الحقيقة ...
ربنا يهدى قلبك و يفرحك
بوسة و حضوناااااااااااااااااات
كتير و مضروبين فى 2 عشان ملحقتش اكتبهمولك فى الإيميل

ستيتة يقول...

الله يرحمه رحمة واسعة يا حبيبة قلبي ويحجب وجهه عن النار ويقيه عذاب القبر بولد صالح يدعو له

شوفي انك تنسيه ده استحالة
تستبدليه برضه استحالة
لكن ربنا يوجد لك عوض ده وعد ربنا
علشان كده لما تلاقي نفسك مكلمتهوش كتير
احمدي ربنا قوي
لأنه معوض مخلف
وعقبال ما تتجوزي وتجيبي ولد حته منه
ده برضه من تعويض ربنا

معلش كان عندي مشغوليات ومؤكد انت فاهمة
ها اكلمك سريعا
بحبك

Pink Dreams يقول...

الله يرحمه ويصبرك يا رب

انا عارفه اان فقدان الاب صعب جداااااا

بس نعمل ايه بقى يادودو دى سنه الحياه

والحياه لازم تمشى

وانا بطلب من كل اللى يدخلوا انهم يقروا الفاتحه على روحه

ربنا يصبرك يا رب

تحياتى

Nostor Azzuro يقول...

البقاء لله

ما اقدرش اقول شىء تانى غير انى اشاطرك الاحزان

Hadota ... حدوتة يقول...

هو فيه ايه النهاردة يا جماعة
لسه قارية موضوع شبه دا عند كاميليا


طب بس بقى عشان انتوا خلتونى دمعت بجد .. يعنى الحال من بعضه

انا كمان يادودو مفتقدة والدى جدا
انا كمان وحشنى اوى
انا كمان غيابه فرق معايا اوى
انا كمان مش بنساه خالص
انا كمان فضلت الملم فى نفسي من بعده سنين
فضلت اتعلم الضحك من اول وجديد
فضلت اتعلم الناس ازاى بتبتسم
فضلت اتعلم ازاى اعيش وهو مش فى الدنيا

فضلت اعود نفسي انى اروح البيت مش هلاقيه
وفضلت اتعود انى ابطل استناه بليل عشان يرجع
وفضلت اتعود اقعد فى البلكونة من غيره
وفضلت اتعود مش اعمل له القهوة الصبح
وفضلت اتعود ازاى اقفل الباب بالترباس بليل وعارفة انه مش هيخبط

تعرفى يادودو كنت عمرى ما اهتم اقفل الباب بالترباس وبابا فى البيت

بس اربع سنين وقت مش كافى خالص انى اتعلم كل حاجة

ولسه بحاول اتعود

ربنا يصبر قلوبنا كلنا


ربنا يرحم الجميع ويجمعنا بيهم فى الجنة ان شاء الله


:)

تحياتى يا دودو

ريمان يقول...

ربنا يرحمه يا رب


ويصبرك يا حبيبتى


معلش

أحمد زاهر يقول...

الله يرحمه ويرحم موتنا وموتى المسلمين جميعا ربنا يصبرك على بعده

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

msh adra aol ela rbna ysbrk wy3odk kol kher f7abebk wkhtebk fho kadr ma yakhz kdr ma ya3ty kadr 3la kol shyaa bgd salt dmo3a wmsh adra aolk 7aga rbna ysbrk

Me7'o يقول...

عاشقة الرومانسية + حدوتة

ربنا يرحم والديكما
ويدخلهما فسيح جناته

ويرحم جميع أموات المسلمين

اســ الغربه ـــير يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين الرحمن الرحيم مالك يوم الدين اياك نعبد واياك نستعين اهدنا السراط المستقيم سراط اللذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولاالضالين


صدق الله العظيم


دودى نفتكرله الرحمه ويارب ادخله اوسع جناته ويسعدك انتى واحمد وماما انتو تستاهلو كل خير اذكرى الله لاا الاه الا الله

غير معرف يقول...

تعيشى وتفتكرى يا دودو

ربنا يرحمه

ويخليك خطيبك وتعملى اسره جميله

تربيهم زى ما هو رباكى

هو اكيد هيكون فرحان بيكى

حنين

mimi يقول...

حبيبتي ...


عيوني دمعت من كلامك


ربنا يرحمه ويعوضك بزوجك يارب


عاوزاكي أجمل عروسة في الدنيا ... فاهماني ؟

عيش لحظاتك

وحفلة خطوبتك كأننا كلنا معاكي

احنا

ايد واحدة

مذكرات زوجة يقول...

الله يرحمه

انتى انسانة حساسة قوى .. لكن بحسك قوية رغم كدة

وجود الأب طبعا مهم لكن كتير بيكون فى آباء تملأ نفوسهم الأنانية وحب الذات

كتير فى آباء ملياهم القسوة والجفاء

رحم الله ابوك .. وربنا يخليكوا لبعض ويا رب زوج المستقبل يعوضك بعض ما تفتقديه لكن اكيد مش هيقدر يعوضك عن كل شىء لأن الأب مايتعوضش

مذكرات زوجة يقول...

فى حاجة كمان

انتى بتقولى انك مش هتكتبى حاجة تزعلنا بعد كدة .. انا اعترض .. لازم نشارك بعض فى الحزن قبل الفرح .. المدونة بتبقى نوع من الفضفضة وساعات بتبقى الراحة الوحيدة لحد مش لاقى ناس تسمعه

اتكلمى براحتك وشاركينا حزننا وفرحنا وكل مواقفنا الحياتية

ادينا بنتعلم من بعض

مدحت محمد يقول...

ربنا يرحمه ويجعل مثواه الجنة

عاشقه الرومانسيه يقول...

ربنا يخليكم ليا وما يحرمنى من وقفتكم جنبى ابداااااااااااااا
وان شاء الله مفيش احزان تانى ابدا
يارب
بحبكم يااجمل اصحاب واجمل اخوات فى الدنيا

شاب فقرى يقول...

ياااااااااااااااه

أنا حاسس بكل كلمة كتبتيها

بس والدى كان دايما بيحاول يلهمنى القوة والصبر على الأيام والظروف وبيعلمنى إزاى اغيرها وأستحمل الفراق

بس لما مات مقدرتش أستحمل فراقه

تعبت كتير لحد ما اتعودت عالفراق

بقيت حاسس انى ممكن افارق اى حد فى اى لحظة

حاسس بان انا لما بسلم على اى حد وهوا ماشى بودعه وداع الموت

وكانى مش هشوفه تانى

وبتألم لأنى مقدرتش أودع والدى وأكلمه كما يجب أو كما يرضينى

حتى الدموع هربت منى

مبقاش فى وسيلة للوصول ليها تانى خلاص

مبقاش الواحد بيقدر يبكى على أى شىء

لكن لازم الحياة تستمر

ولازم نفتكرهم ونحبهم أكثر وندعى لهم أكتر وأكتر وأكتر

لأنهم فى حاجة لدعاءنا دا

ربنا يرحمهم يارب ويغفر لهم ويسكنهم الفردوس الأعلى مع النبييين والصديقين والشهداء والمرسلين

خالص تحياتى وتقديرى وإحترامى
شاب فقرى

Template by:

Free Blog Templates