10 أكتوبر 2009

فى حضن بحر اسكندريه كان لقائنا


معلش بقى انا هاكتب من غير ترتيب لانى مهنجه على الاخر
النهارده كان اللقاء السكندرى الخيرى السبت 10-10-2009
اتجمعنا الساعه 10 صباحا لكن سبقتنا للملجأ صاحبه القلب الطيب
اللى مفيش حد بيقدر يسبقها فى خير ابدااا اختى الجميله فاتيما ام يوسف
واخويا الغالى اللمض قوى خالد همس الاحباب
وطبعا كانت معاهم هنوده قمر اسكندريه واحمد اسير الجراح المشاكس جدااااا
ووصلنا انا وحنين القلب لقيناهم فى انتظارنا
ومن الناس الجميله اللى حضرت بدراوى مدونه طعم البيوت
وضياء مدونه بيوتيفول مايند يارب يبقى صح الاسم
والقدر وانا وبنتها الجميله مرمر وابنها اللذيذ جدا اشرف صديقى الشقى بخفة دم
واحمد سعيد مدونه عنبر العقلاء
واسماء نبض الاسكندريه الجميله الرقيقه جدااااا
واعشق فى الليل ضوء القمر واخته الجميله صاحبه مدونه بحر الحياه
والجميله صاحبه مدونه نهر الحب واللى كانت عامله جو حلو قوى للقاعده النهارده
واسلام مواطن مصرى نايم
وحنان الشافعى مدونه رياح الحنين

والدكتوره داليا ماى كورنر
واحمد اسكندرانى فى الغربه
وانجى مدونه هات من الاخر
وريم مدونه بين ضفتى عقلى
وفاكهة القعده بقى عاااااااادل البلد دى فيها حكومه
وسووووووو عجوز وعندى 30 سنه
انتم بجد مشكله انت وعادل وكان نفسى اتكلم معاكم اكتر من كده بس تتعوض بإذن الله
والدكتوره لماااااضه اللى جت على الاخر خاالص واحنا ماشيين
كان نفسنا نقعد معاكى اطول وقت ممكن يالماضه لانك وحشانا قووووى

دول كانوا الناس اللى حضروا اما بقى احبابنا اللى كانوا معانا باصواتهم وارواحهم فمنهم
ستوته اللى عارفه كل حاجه وعامله مش عارفه
كيارااااا عالم مولان
ريم مدونه عين حماتى فيها عود سابقا و رسائل بلا بريد حاليا
صبرنى يارب رغى امراه غير مطحونه
ليدى احساس طفله مش عايزه تكبر
داليا قوس قزح
وايناس عاشقه الاحزان
المصريه
ايوشه صاحبه الاحاسيس والتخاريف
محاسن صابر عايزه اتطلق
مونى الشريف
احمد لا تشتاق
ماما ام مالك اللى كان كل الموجودين بيسئلوا عنها ربنا يعافيها يااااارب


من اجمل مافى اللقاء فعلا وكان مطلع صوتنا ومفرج علينا الخلق خالد همس الاحباب
واللى فشلت كل مخطاطاته للقضاء علينا انا وحنين القلب نياهاهاهاهاها
بعيييينك قعدين على قلبك ياابو همس (وش بيغيظك) وطبعا انا وخالد وحنين طووووووول النهار ماسكين فى بعض مشاكسات وجر فى شكل بعض وفاتيما شغاااااااااااله بس يابنااااات ..بس ياخاااالد........ بصراحه؟ صدعناها وطبعا خالد خسر المعركه اللى كان جاى اسكندريه علشانها وبالعكس كمان ده احنا اللى كسبنا وطبعا انت فااهم ممكن نعملوا فيك ايه هع هع هع

اما عن اليوم بقى
فقعدنا فى الملجأ من الساعه 10 الى الساعه 12 ونص تقريبا
وفاتيما ابدعت فعلا فى الاعمال الفنيه اللى عملتها للاولاد
ومنها الورود الجميله واللى مش نسيتنا منها كل واحد بوردته وباسمه حتى ابن حنين اخد ورده
جميله انتى يافاتيما مش بتنسى حد ابدا
وعملنا كمان لوحه فيها نجوم بتلمع ولزقناها مع الاطفال وكان شكلها فعلا تحفففففففه يابنتى انتى فنااااانه والله
واكلنا كلنا مصاصه ولبسنا تاجات من اللى فاتيما كانت عملاها وعشنا طفولتنا بحق الله النهارده
وفاتيما جابت لكل واحده فينا هديه جميله زى قلبها وعروسه حلوه جدا انا شخصيا فرحانه بيها قوووى اصلى عيله من الدرجه الاولى
والساعه 1 ظهرا كنا فى نادى المهندسين وقعدنا اتكلمنا وضحكنا كتير وبدأ كل احبابنا يتجمعوا
والساعه 4 تقريبا طلعنا كلنا على بحرى واتغدينا عند الزعيم وكانت القعده تحفففه على البحر وقدامنا مراكب الصيادين فى الانفوشى
وبعدها اتمشينا من الانفوشى لحد راس التين واتفرجنا على حلقه السمك وقعدنا عند الشيخ وفيق واكلنا اجمل رز باللبن بالايس كريم والمكسرات وبعدها نزلنا على الرمله وقلعنا الشوزات ولعبنا شويه مع البحر وضحكنا وغنينا وهزرنا واستمتعنا بجد
وودعنا احبابنا واحنا كلنا شوق ليوم جديد زى ده يتحسب فعلا من ايام عمرنا السعيده

فى انتظاركم وباحلم باليوم اللى تكرروا فيه اللقاء ده تانى
بس هنراعى المره الجايه ان اليوم من اوله لاخره قدام البحر بسسسسسسس
بناء على طلب فاتيما حبيبتى





43 الرومانسيين اللى زى حالاتى:

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ممممممممممممممممممم

هييييييييييييييييييييو

اول تعليق

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

والتانى كمان


وربنا هيغمن عليا

هيييييييييييييييييييية
مبروك يا نوسه اول تحليق

عند حبيبتى دودو
اللى كانت منورة انهارده

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

والتالت ياجدعااااااااااااااااان

مبروك عليا

ايه داااااااااااااااا كله
ياناس ياشر كفاية قررررررررررررررر

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

طب والرابع


بقا

يلا ان شالله محد حوش

ههههههههههههههه
فرصه

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ممممممممممم


ايه رئيك فى الخامس كمان

عشان ما يزعلش

يلا ناخده بالمرة

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

طيب والسادس


ممممممممممممممممم


بجد انا اللى نفسى فى حضنك قووووووووووووووووووووى يا ارق دودو بالدنيا كلها

اموووووووووووووووواة

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

طيب يا نوسه والسابع


ناخده بقا بالمرة
عشان فرحانه بيكم قوووووووووووووووى

وكمان عشان كلمتكم الصبح ودى كانت احسن حاجه حصلت انى شاركت معاكم بكلمة صغنونه واطمنت فيها على الناس اللى بحبها قووووووووووى
يارب دايمآ متجمعين بالخير يارب

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

طيب

اروح اقرء بقا وارجع على روقان

كله تمام وضعت ملكيه هنا
اللى عاوز يجى يا ويلكم يا ويلكم مافيش عندى مانع

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

اهىء اهىء

اهىء اهىء

اهىء اهىء
هموووووووووووووووت من الغيظ بقا
ماليش دعوة

كان نفسى اكون معاكو بقا
عااااااااااااااااااااااااااااااا

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

عامة

بجد انا مبسوطه قووووووووووووووى
وكان نفسى اكون موجوده معاكم
بس بجد معاكم بقلبى
ربنا يجزيكم كل الخير يارب ويكرمكم ويجعل هذا اليوم بميزان حسانتكم اللهم امين يارب العالمين

واكيد هيتكرر تانى وان شاء الله هكون معاكم بمشيئة الراحمن تعالى

احسن حاجه انى كلمتكم واطمنت عليكم
وبجد سعدت باصوات الحبايب اللى بجد كان نفسى اكون معاهم
والحمد لله
قدر الله وما شاء فعل
ربنا يكرمك يارب
وبجد بحبكم قوووووووووووووووووووووى

مودتى
انوسة

قوس قزح يقول...

عاااا
كان نفسى العب معاكم
و اخد عروسة
و اسلم على البيبى فى بطن حنون

ان شاء الله المرة الجاية اكون معاكم

جزاكم الله خيرا و الله على عمل الخير ده
و بصراحة بحيى كل اللى من بره اسكندرية بالاخص على مشاركته

ربنا يجعله فى ميزان حسناتكم

ستيتة يقول...

عااااااااااااااااااااااااااااااااا
عااااااااااااااااااااااااااااااا
عاااااااااااااااااااااااااااااااااا

وأكلتوا سمك؟
وهان عليكم يا ظلمة
ورحتم لعبتم في الرملة
كفاية
كفاية
مش قادرة


ربنا يهنيكم ويتقبل منكم
عاااااااااااااااااااااااا

ماشاء الله لا قوة الا بالله
عاااااااااااااااااااااااا

Hannoda يقول...

كان يوم فعلا رائع و لقاء ناجح جداو استمتعت بكل وقت فيه

نسيتي الدكتور دالياوسالي ..

سعيدة جدا اني لحقت اللقاء ده وكان نفسي قوي اكمل معاكم للآخر

رحلتنا في الحياة يقول...

ازيك ياقمر
ربنا يقدركم على فعل الخير دايما وتتجمع فى الخير دايما اللهم امين يارب العالمين
طبعا انا استنييت ترنى عليا تانى علشان اكلم مع كل الناس وانا طبعا فصلت شحن علشان رجعة من الجامعة روحت نمت على السرير ومصحتش الا على المغرب وطبعا كنت زعلانة لانى كان نفسى اكلمكم تانى بجد
يلا تتعود باذن الله المرة الجاية

صبرني يارب يقول...

مااااااشي مااااااااااشي ماااااااااااشي

لما اعمل تجمع هاغيظك يا بت واشوف الناس كلها وانتى لا

عقبال كل مره يا حلوين

يا خوووووووووووووووووونه

غير معرف يقول...

انا شكلى هموت قبل ما احضر لقاء من دول

عااااااااااااااااااا
عاااااااااااااااااااااا

كان نفسى اكون معاكو بس كان صعب اوى

يلا المهم انكو اتبسطوا والحمد لله

يارب دايما يجمع بينكم فى الخير

حنين

mimi يقول...

ده لقاء قاهري سكندري جباااااار

يارب في ميزان حسناتكم

وعقبال المرة اللي جاية وأنا معاكم

منورين أي مكان تتجمعوا فيه

تحياتي لكل الناس اللي شاركت في التجمع الخيري ده

ومش بعيده عن ناس كلها جميلة جدا وبتحب بعض

الشعب لابد له من حكومه تشكمه يقول...

يانهارى يانهارى لاااااااااااااا متقوليش هو انهاردا كان 10:)
دنا الزهايمر ايييييييييييييييه شغااااااااااااااال تصدقى مأخدتش بالى والله خساره كنت حتى كلمتكو:((
هو كل مره ليه بيحصل كده معايا انا عاوزه حد يعملى زى ساعة بيج بن ينبهنى والله..
يلا ربنا يحعلوا فى ميزان حسناتكو:)واتبسطتوا باه:)
وكمان اتمشيتو يابختكو يابختكو ..ياربى هفضل كل مره اقول يابختهم نفسى اكون موجوده وحد يقولى يابختك:(

يلا ملحوقه اما اشوف اخرتها...

فاتيما يقول...

دودو
انا كتبت البوست بناء على طلبك
لأنى مقدرش ازعلك انتى بالذات
و اقولك لأ
بس بعد ما خلصته
مدحضحضة بعيد عنك و دايس عليا قفطر بخمس مقطورات محملين حديد
و عاوزة اربعة يشيلونى
يودونى السرير و يغطونى و يصوتوا
قصدى يغطونى و يغمضونلى عنيا
و يا ريت يحلمولى بالمرة انى مقمش
اروح الشغل بكرة
يا سلااااااااام
اصل الواحد محتاج ليوم اجازة بعد الرحلة الممتعة الجميلة دى
تصدقى و انا بكتب البوست اكتشفت إننا عملنا حاجات كتير قوى فى وقت بسيط و إنبسطنا و اتكلمنا و اكلنا عيش و ملح و رزبلبن تحفة و اتمشينا و غطسنا رجلينا فى الامية و اطمنا على بعض ... و ربنا بارك فى الوقت
مش بقولك فيه ناس قرفتها حلوة
زيك
و كان نفسى اجيبلك معايا
احلى حاجة فى الدنيا
و العروسة دى هتبقى مسمار جحا
اللى هفضل اغلس عليكى بيها
النهاردة عروستى عاملة إيه
بكرة عروستى ازيها .. كدا
خلوا بالكوا من بعض إنتى و حنونة
و لو أنى عارفة إنكم مش محتاجين وصاية و ربنا يخليكم لبعض يا رب
و عقبال ما افرح بزتونتك إنتى كمان يا ست هانم ....
بوسة و حضونااااااااات كتير قوى

VÖltaa يقول...

يابختكو بجد

ايون انا بحقد وبحسد وبعمل كل حاجة وحشة

طب الطلبة الغلابة اللى زى حالاتنا يجو لقاء الصبح كده ازاى ؟

نسيب محاضراتنا ونسقط !!

ههههههههههه

ربنا يخليكو لبعض ويارب يكون فيه لقاءات تانية كتير

VÖltaa يقول...

بعد اى لقاء دايما بفتكر فيلم الطريق الى ايلات ..

"ياريتنى كنت معاهم ..ياريتنى كنت معاهم"

adel يقول...

انا لسه واصل حالا

بجد شكرا علي اليوم
وانا و سووو كملنا قعدة :) مع احمد مواطن مصري نايم
ههههههههه

بس والله اكيد كنت عاوز ابات اصلا

واكيد يادودو تتعوض :)

ادم المصرى يقول...

بجد والله كنت اتمنا اكون معاكم


بجد كنت اتمنى بس الحمد لله الكل قام بل واجب مشاء الله على التدوين والى فيه

وجزاكم الله خير بما اعطيتم حقه

واتمنى لو تم اخبارى بأى شيئ قادم

لا تـــشـــتــــاق يقول...

كنت بجد نفسي اجى
واحضر التجمع الجميل ده
انا نفسي اشوف فاتيما اوى اوى بجد
انا بحبها اوى وبحترمها اوى اوى
يا جماعه الست دى كنز
ربنا يحميها
ويخليهالنا بجد
وان شاء الله هكون موجود المره الى جايه

حاسوباتيه يقول...

فعلا باين انه يوم جميل يارب تكروه تاني سوا نفسي جدا اتجمع في تجمع زي ده قولي يارب

ست البيت يقول...

بجد دودو كان نفسي آجي لولا الظروف
كنت صايمة وما فيش كافيين فكان شكلي حيبقى باد خاالص جت سليمة
دا غير اني كنت خايفة بطوط يجي يحدفني بالقطة في وشي - موضوع كبير _
عموما تتعوض وإن شاء الله لينا لقاء حريمي لوحدناتنا كده وتكون فاتيما حبيبة قلبي هنا
عموما جزاك الله خيرا بس انا كنت مفكراكم رايحين دار الحنان للأطفال ذو الاحتياجات الخاصة ولذك ما جتش اصلي مش حتحمل
لينا لقاء واتمنى كل السكندريين يتواصلوا مع بعض
تحياتي يا دودو

القدر و انا يقول...

دودو
البنوتة الجميلة الطيبة
شكرا لك ولحنين الجميلة على ما قدمتم من مجهود رائع .. وحقيقى سعدت وابنتى معكم ولكن منعنى إلتهاب الاذن الوسطى وما سببه لى من دوار من تكملة اليوم الجميل معكم
بإذن الله لنا لقاءات كثيرة
تعلق اشرف بك جدا لان داخلك قلب برئ
شكرا لكما مرة ثانية

الربان يقول...

تحياتي

اشعر بالسعادة تغمرني حين اسمع عن هذه
الاعمال الخيرية تقربا لله و رفقا بالاخرين
المعوزين...

اغبطكم و اشكركم و ادعو الله ان يتقبل منكم و من كل من قدم خيرا و إحسانا الي
محتاج...حتي وان كانت ابتسامه رقيقة يخفف بها عنه.

تحياتي و تقديري

بنت قلبى يقول...

يا بختكم بجد والله العظيم

يعنى اللقاء كله استنتجوا منه حاجات كتيره

اولها التبرع طبعا
واللقاء الا كان بينكم
وهزراكم
وتعرفكوا على بعض
دا غير الايس كريم طبعا
وفسحتكم
بجد بجد يا بختكم
وجزاكم الله خيرا
وان شاء الله كله الا محضرش معاكم المره دا يحضره بعد كده

Remas يقول...

ازيك يادودو

عامله ايه ياقمر

مبسوطة ليكم جدا ان اليوم كان جميل

وزعلانة ليا جدا انى مش كنت معاكم

مش كنتو تعملوه يوم جمعة علشان اعرف اجيب البنات واجى

وكمان شفتو البحر واتمشيتو عليه

انا كدا هاتجنن

المهم انه كان يوم خير ويوم حلو وربنا يكثر الايام اللى زى دا

ويديم المحبة يارب

Hanan Elshafey يقول...

كان يوم اكتر من رائع عمري فعلا ما هنساه وكل الناس كانت حلوه قوي
ان اء الله يتكر ر قريب ويتجمع فيه عدد اكبر

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

بجد يوم حلو اوى ربنا يكرمك وتكرروه ويملا قلوبكم بالحب والخير يارب وتعيشوا وتتقابلوا

ريمان يقول...

يا بختكمممممممم


هو لسه احمد اسير الجراح مشاكس برضه

هههههههه

اســ الغربه ـــير يقول...

ياااااااااااااااااه كل ده جم وكل ده حصل فى اليوم ده

ده كان احسن من العيد انبسطى اكيد دودو ربنا يبسطكو كمان وكمان وحنين كمان صح معلش اتاخرت عليكو بس كان عندى ظروف بس بجد وحشنى اوى وربنا خلاص هانت فات الكتير ماباقى الا القليل

تحياتى الاسير الى هيتحرر كمان 90 يوم ادعى لاخوكى دودى

نهر الحب يقول...

حبيبتى:
جميل أوى البوست بتاعك
وربنا يخليكى يارب على زوقك ورقتك
وحسن استضافتك.
لسه حكتب البوست بتاعى النهاردة
معلش دايما متاخرة بس الظروف.


لنتواصل دائما ان شاء الله

نهر الحب

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

ياااه شوقتينا قوى للقاء دة يا بختكم بجد كان نفسى أشوف كل الناس الحلوة دى
ربنا يديم عليكم الصداقة واللقاء
تحياتى

عاشقة القمر يقول...

ربنا يجعل في ميزان حسناتكم تدوم المحبه بينكم

اعشق فى الليل ضوء القمر يقول...

حظى معاكم كان قليل جدا
لكن ان شاء الله تتعوض فى وقت تانى اكون معاكم اليوم كله

شاب فقرى يقول...

ياااااااااااااااااه

عادل راح من غيرى

والله يا عادل

ماشى هوريك بس اما اشوفك

إحم إحم

سورى عالمداخلة الفجائية دى

صباح الخير

يا خسارة والله كان نفسى اكون موجود

بج طريقة سردك للأحداث بتأكد إنه كان يوم جميل

ربنا يسعد أيامك :)

وحسيت بروح حلوة اوى كانت موجودة بينكم :):):):):)

تحياتى ليكى ولكل من حضر اليوم

شاب فقرى

فشكووول يقول...

السلام عليكم دودو

كيف حالك واعتذر بشده عن عدم الحضور

السبت اول الاسبوع وكان عندى شغل مهم فى المنصوره يوم السبت والاحد والاثنين وان شاء الله خيرها فى غيرها

تحياتى الى كل الابناء الذين حضروا اللقاء

كان نفسى اشوفكم كلكم لكن تأتى الاجواء بما لا تشتهى السفن

همس يقول...

ربنا يقدرك على فعل الخير ديما

يارتنى كنت معاكم

المره اللى جيه ان شاء الله يبقى لينا نصيب

وحشانى

ومعلشى تقصيرى فى زيارتك

بس وربنا النت


اشوفك على خير

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..
الله يكرمكوا يارب شاركونى يوم مقاطعة الفيس بوك يوم 24 /10 وياريت تشوفوا موضوع المقاطعة على مدونتى ومعاية بأذن الله

م/ محمد صالح يقول...

ربنا يقدرك على فعل الخير
انا سعيد جدا بوجودى هنا واسكندريه دى من اجمل بلاد العام وانا نفسى ازورها جدا وكمان ازور شط اسكندرية

Template by:

Free Blog Templates