13 مارس 2009

حكايه اعجبتنى



زرقاء اليمامه من هي ولماذا سميت بهذا الاسم ولماذا يضرب بها المثل ؟؟؟
عربية جاهلية من أهل اليمامة. دعيت ب- (الزرقاء) لزرقة عينيها.
وقد ضربوا بها المثل في حدة البصر وزعموا أنها كانت ترى الجيش من مسيرة ثلاثة أيام.
وفي (الأغاني) لأبي الفرج الإصفهاني أن قوما من العرب غزوا اليمامة،
فلما اقتربوا من مسافة نظرها خافوا أن تكتشف الزرقاء أمرهم،
فأجمع رأيهم على أن يقتلعوا شجرات تستر كل شجرة منها الفارس إذا حملها.
فأشرفت كما كانت تفعل. فقال قومها: (ما ترين يا زرقاء؟)
فقالت: (أرى شجرا يسير!)
فقالوا: (كذبت أو كذبتك عينك) واستهانوا بقولها.
فلما أصبحوا صبحهم القوم وقتلوا منهم مقتلة عظيمة وأخذوا الزرقاء فقلعوا عينيها فماتت بعد أيام ..................

104 الرومانسيين اللى زى حالاتى:

بـسـمـــة صـــــلاح يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هييييييييييييييييي
اول تعليق لبسومة النعومة

زغرووووووووووووته بقى
انا مبسوطه بجد انك مقفلتيش المدونه ورجعتيها تاني
ربنا يسعدك يارب
وميجيبش زعل تاني ابدا اببدا
دا انا كنت منكده بشكل
المهم بقى

القصه دي بردو عجبتني اوي
سمعتها وانا صغننه على التلفزيون
وزعلت على زرقاء اوي عشان اللي عملوه فيها
حكايه جميله
دمت بكل ود
تحيـ بسومةـــاتي(:
ــــــــــــ

بـسـمـــة صـــــلاح يقول...

اه نسيت ابدي اعجابي بالواد العسول بودي دا
هو يقربلك ايه
كلميلي مامته وتعالوا اتقدمولي هوافق على طووووووووووووول
ربنا يخليهولكوا يارب ويخليلي خطيبي حبيبي (عيب يابت زودتيها)
وش مكثوف

ماشاء الله تيارك الله قمة العسل
ربنا يحفظه

اتفقنا متنسيش تكلميلي باباه ومامته
وانا اللي هدفع المهر وكل حاجه عليا
هههههههههههههههههههه
يلا بقى سلام انا رغايه خالص
اكيد هتقولي البت دي رغايه ورخمه
معلش بقى

adel يقول...

القصة حلوة

عاشقه الرومانسيه يقول...

بسمه صلاح
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

مبروك اول تعليق ياقمر
هههههههههه

انا كمان باحب القصه دى جداااااااا
علشان كده حبيت انشرها عندى

تحيـــــــاتـى

عاشقه الرومانسيه يقول...

بسمه صلاح

لالالالالالالالالا
كده هنزعل من بعض يابسمه
بودى ده عريسى انا
وانا خطباه من مامته من قبل مايتولد
تيجى انتى وتخديه على الجاهز؟
يابنتى احمدى ربنا على اللى عندك
وسيبيلى بودى
ههههههههههههههههههههه
ثم انى جيباله الشبكه والمهر والشقه كمان

ياروحى انتى ترغى براحتك

سلاموز ياسكر

عاشقه الرومانسيه يقول...

عادل

القصه حلوه
*************
ايه ده بقىىىىىىىى
ايه الكروته دى؟
انت بتعلق وانت بتجرى ولا ايه؟
عموما ياسيدى شكرا

adel يقول...

لا مش وانا بجري

بس عاوزني ااقول ايه ؟؟

----------
كلنا تلك الزرقاء ولكننا فقعنا اعيننا بابدبنا فهنيا لنا

-------
مبروك مرتين و تالت مجهولة

1-قفل المدونة
2-اعتدة فتحها
3-.........

عاشقه الرومانسيه يقول...

فوازير رمضان بدأت
بس ده لسه بدرى عليها ولا انت بتعمل بروفه عليا؟
هههههههههههههههه
ياترى ايه اخر حاجه؟
ايه؟؟؟
ايه؟؟؟
ايه؟؟؟؟؟؟؟
طيب هاخد جايزه لو جاوبت؟

اسئلتك معجربه جوى يااستاذ عادل
ههههههههههه

adel يقول...

هتكسبي الستر و الصحة
و الجنية الخشب هاخده انا ابيعه

و انا مش بتاع فوازير

و يخبر النهاردة بفلوس تطلع البنت لامها

عاشقه الرومانسيه يقول...

عادل
هههههههههههههههههههههه
ضحكتنى والله
ههههههههههههه
دى حاله تخريف واضحه
اسم النبى حارسه ادهم صبرى عامل معاك شغل جامد اوى

لالالالالالالالالا
احنا عايزين شويه العقل الموجودين
بطل تكتب قصص احسن
هههههههه

عاشقه وغلبانه يقول...

اممممممممم

هي المدونه دي بتقفل امتي وتفتح امتي
ازيك ياعاشقه ياللي مش معبراني

فاتيما يقول...

يا دودو
حمدلله على سلامتك
الف سلامة
و مين اللى زعلان دا بقى ؟؟؟
ما دامت كيارا الجميلة مش زعلانة يبقى محدش تانى من حقه يتكلم ...
ربنا يديم الود ما بينكم يا رب
و قصة زرقاء اليمامة دى يا دودو
خدتها زمااااااااان فى درس فى العربى و أنا فى إبتدائى
يعنى قبل سعادتك ما تتولدى تقريباً ..
و كنت معجبة بشخصيتها جدا ...
فكرة التميز فى حد ذاته
و الملكة اللى ربنا وهبهالها ...
تعرفى المحزن فى الموضوع إيه ؟؟
إننا فى هذا الزمن عندنا عشرات من زرقاء اليمامة
رجالاً و نساء
ناس عندها بصيرة نافذة
و تلقى تحذيرات طول الوقت
و للأسف محدش بيصدقها
و لا يلقى لها بالاً و يمكن يقولوا مجانين ...
يبدو أن زرقاء اليمامة لا تموت أبداً
و نهاية القصة لازم تتعدل بقى
خالص حبى لكى يا حبيبتى
و لكيارا كمان قوى
قوى

عاشقه الرومانسيه يقول...

عاشقه وغلبانه والنبى
هابقى اسيب لك يافطه على الباب بالمواعيد
ههههههههههههههه
ومش معبراكى ليه بقىىىىىىى؟
ده انا كنت عندك حااااالا
وقريت تعليقك عند ايمى بالصدفه
لانى مش باقرا التعليقات عادتا

بحبك يابنوته

عاشقه الرومانسيه يقول...

فاتيما(أم يوسف)
زى ماانتى بطيبتك واخلاقك وحبك للناس يافاتيما
ربنا يعزك يااااااارب

اول مره اعرف انها كانت بتدرس فى المرسه وكمان قبل انا ما اتولد
هههههههههه
ليه يااختى انتى عندك كام سنه؟
ههههههههههههههههه
سؤال بتكرهه كل الستات مش كده؟
:)

والله فعلا عندك حق كتير مننا شايف الصح والخير لكن بيغمض عينه عنه ويقول وانا مالى
والله لو ماكنش بمزاجه هيكون غصب عنه

اييييييييييه دنيا

لكى منى ومن كيارا كل الحب والتقدير والاحترام

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

هيييييييييييييييييييييييييييييييه
هيييييييييييييييييييييييييييييييه
عاشقة رجعت يا ولاد حمد لله على سلامتك يا قمر
ربنا رزقها بصفة مميزة وللاسف هى نفس الصفة اللى ادت الى موتها بسبب قلة تفكير الناس من حوليها اللى محاولوش يشغلوا عقولهم ويفكروا فى كلامها بدل ما يسخرو منها ويكذبوها

القصة حلوة جدا
ودمتى دئما مميزة
تقبلى مرورى

بسمة انور يقول...

السلام عليكم

الحمد لله انك مقفلتيش المدونة
والله مبسوطة جدااااااااااااا

ربنا يخليكو لبعض

القصه جميله اوى بجد جميله

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

زرقاء اليمامة

عندما نثق فى شخص لابد ان تعطيه الثقة الكاملة وليس بعض الثقة

ولكن لاءننا انسان متمرد
تجدى ان الثقة على حسب الهوى

وهو ما حدث مع زرقاء اليمامة


بس جميلة المعانى اللى ممكن نستثمرها من قصة صغيرة تتطرح علينا


موفقه دائما
وشكرا لعرضك القصة
ومستنى المناظر

وتحياتى

بنوتة يقول...

السلام عليكم
اولا حمدلله على سلامتك وعلى سلامة المدونة
فلتت من تحت ايدك
كنت ناوي تموتيها
المهم بس مرجعش بليل الاقيها قفلت
فعلا القصة حلوة حكهالى مدرس وانا صغيرة فكرته بيضحك علينا
عارفة واحنا صغيرين كان يقعدوا يحكولنا حكايات عشان نتعلم نشرب اللبن ونسمع كلام ماما ومنخدش حاجة من حد في الشارع والافلام العربي دى كلها
بس لما فعدت فكرت مع نفسي هو المستر المرة دى كان عايز يعلمنا ايه؟
اكيد مش اننا نشوف على بعد ثلاثة ايام
ده كان بعد نظرها على فكرة
ولما كبرت عرفت انى ظلمت المستر
بس خلاص
وسلام يا دودو
تحياتى

Unknown يقول...

شفتي سبحان الله يصدقوها في كل حاجة ولما تقولهم حاجة خرافية شوية يقولك ده بتخرف وكإنهم مش مؤمنين بنظرها العظيم ده
يلا خير
تعرفي الحكاية دي بتفكرني بحجات وحجات من حياتي بس نقول ايه خير خير خير
مودتي

بـسـمـــة صـــــلاح يقول...

ياسلام ياسلام
لا بقى
انتي يابت انتي كبيرة اوي عليه
فكري كويس عشان متندميش بعد كدا
ولما تتجوزوا ووشك بقى يكرمش وتعجزي بدري بدري
هيقول ياخسارة شبابي اللي ضيعته معاكي
ويدورله على بنوته عسوله ومسمسمه زي حالاتي كدا
فمن اولها اخزي الشيطان وسيبي الواد في حاله
انتي بس فاتحيه في الموضوع ونشوف رايه
انا طويله وقصيرة
شعري ناعم وخشن
عيني زرقا وخضرا
وبيضا وسمرا
رفيعه وتخينه
هع هع هع
احلى مواصفات ممكن يلاقيها
محدش زي جمالي في الكون
ياريت تفكري في الموضوع ومتتسرعيش عشان متندميش
ماشي ياعاشقه
انا متاكده انه هيوافق
يلا بقى سلام ياعسوله

romansy يقول...

عجبتنى القصه جدا بس نتمنى بقى ان مفيش حد يستهر بما يقوله الاخرين

ساره يقول...

دودووووووووووو

اول ما سمعت قصة زرقاء اليمامه لما كنت صغيره خفت مش عارفة ليه
بس حسيت انها زي ابو رجل مسلوخه عندكم :)

بس بعدين لما كبرت شويه حبيتها كثير وحزنت لما عرفت كيف ماتت :(

*البت المشمشية *حلوة بس شقية * يقول...

ايوة كدة
متفكريش تبعدى عنا
احنا منقدرش كلنا نستغنا عن بعض وانا فرحت لما لقيتك نزلتى بوست جديد

*البت المشمشية *حلوة بس شقية * يقول...

ههههههههههههه
بس انتى هتخدى الواد تربيه ولا ايه
انتى كبيرة
بس اكيد قمر
القصة جميلة

مـجـنـووون يقول...

والله معلومة جميلة

ويا ريت لو كل فترة كده تكتبي موضوع عن شخصيات مهمه وتكون معلومات بسيطه

تقبلي مروري
مجنووون

حياه بلا عنوان يقول...

السلام عليكم القصه جميله يادودو زى مااتعودنا منك على الجديد وان شاء الله تعرضى الجديد دايما تحياتى

Unknown يقول...

قصة حلوة المستفاد منها محدش يستهين بقدرات الأخرين ولا بقدراته

وأدعوك لزيارة مدونتي والمشاركة فيها

marmar يقول...

اولا مبرووووووووك عليكم الصلح وقلبي تعب معاكم انتم الاتنين ولله
دي مبتدردش ودي مطنشه
يعني بجد جتكم نيله بقى من الاخر
ثانيا سيبك من البت بسمه دي هتوديكي ورا المريخ دي بت فقر ومنيلة على عينها اوعي تعبريها بكلمه سيبيها كده وربنا هيشفيها ان شاء الله
اصلها تعبانه في مخها شوية
وبقت تمص دم الناس
الثانويه العامه حلوتها لنمر مقنع
هههههههههههههههههه
والبوست بجد تحفه والقصه اجمل انا بجد كان نفسي اشوفها زرقاء اليمامه واشوف القدرات اللي عندها في انها تشوف على بعد مسافات رهيبه
تسلم ايدك يا قمر

إيمان يقول...

مبرووووووووووك روجوعك
وبجد وحشتينى جدا
وحياة أغلى ناس عندك
متبقيش تنكدى على نفسك أوى كده
كل حلجه فى الدنيا بتاخد وقتها وبتروح
حمدا لله على سلامتك
ويارب ميجبش حاجه وحشه تانى

elsha3er يقول...

هو الكلام حلو جدا والقصة جامدة بس زيى ما بيقولو الحدق يفهم

تحياتى


احمد الشاعر

ستيتة يقول...

الحب نبت صغير
يحتاج الكثير من العناية والرعاية والعطف حتى ينمو في القلوب
ويثبت جذوره ويكون شجرة وارفة تظلنا في ايام البؤس والحزن

حبي ليك شجرة صعب قوي تنخلع من ارض

بحبك يا مجنونة يارومانسية ياللي قلبك دهب صافي

ولو قفلتي المدونة او حد طلب قفلها اقفل الباب على صوباعه

اخشوشني شوية الدنيا عاوزة رومانسية مفترية

عودا حميدا وربنا ما يحرمك صداقاتك التي تعشقيها

شيماء جمال(شيمو القمر) يقول...

وااااااااااااااااااااااااو
أنا كنت فاكرة إنك عاملة ناس معينة يدخلوا المدونة وزعلت لما عرفت إنى مش منهم . وكنت زعلانة منك قوى . لكن لما دخلت وعرفت غنك كنت قفلاها خالص زعلت إنك كنت هتبعدى عنا إزاى ده أنت الرومانسية بتاعتنا ، أوعى تبعدى عنا تانى .

والقصة ده حلوة قوى وبتعلم غن إحنا ما نستهونش بحد مهما كان صغير .
تحياتى يا أجمل رومانسية

شيمو القمر

أسير الجراح يقول...

حمد لله على سلامتك


مع انى زعلان جدا والله


وكنت مواعد نفسى انى مش هكلمك

بس مش الاسكندرانى اللى يبيع حد بسهولة


اعمل اية بقى

مبروك رجوعك يا اسكندرانية

اسير الجراح

dramaqueen يقول...

اولا مبسوطة اوى انك مش قفلتى المدونة

ثانيا القصة حلوة اوى ومعناها جميل وياريت نستفيد منه


سلامى ليكى يا قمراية

جارة القمر يقول...

قصة حلوة اوي
انا اول مرة اعرفها
تحياتي لكي

ايمان روحي يقول...

هييييييييييييييييه
الحمدالله انك مقفلتيش المدونه
ربنا يوقفك يارب
بجد انا فرحانه اوي ويارب انتي كان تكوني فرحانه
ولازم تورينا ابداعاتك
يلا بقي شدي حيلك
والقصه بجد جمييييييييله جد تسلم ايدك
تحيـــاتي

Eno يقول...

سمعتها قبل كده القصه دي واتأثرت جامد بيها
وعجبتني جدا اشكرك علي ذكرها

والحمد لله اني العرقات بينك وبين كيارا رجعت كويسه الحمد لله ربنا يديم الحب بينكم:)

تحياتي :)

أم فريده يقول...

احلى حاجة عملتيها ان مش قفلتى المدونة اوعى تعمليها تانى ابدااااااااا

جميلة الحكاية اوى اوى

خليكى منورنا

ادم المصرى يقول...

قصه رائعه بجد جميله مووووووووت يا رومانسيه

rovy يقول...

السلام عليكم

سعدت كثيرا لأنك عدت للتدوين
مدونتك جميله و رقيقه ..
لا تقسى على نفسك فكلنا نخطىء و نتعلم من اخطائنا .. نحن بشر حبيبتى و لسنا ملائكه فليعيننا الرحمن و يهدينا جميعا لما يحب و يرضى
سعدت بمرورى و اسعدتنى معرفتك
دمتى بكل الخير

تحياتى

غير معرف يقول...

قصة جميلة

بسمع فعلا عن زرقاء اليمامة بس اول مرة اعرف سر التسمية

عاشقه الرومانسيه يقول...

احساس طفله
الله يسلمك ياقمر

احيانا بيكون تفوق الانسان فى شئ بيكون سبب دماره
(اغراض فى نفسى لا يعلمها الا الله)

عاشقه الرومانسيه يقول...

BASMA
ربنا يكرمك ياقمر
الحقيقه المدونه اتقفلت واتفتحت تانى
مااقدرش اغيب عنكم ياقمر

عاشقه الرومانسيه يقول...

ABOALI

عندما نثق فى شخص لابد ان تعطيه الثقة الكاملة وليس بعض الثقة
*********************
صدقت

تحياتى

”*°•.˜”*°•..سونه..•°*”˜.•°*”˜ يقول...

الحمد لله
السلام عليكم الاول .
انا جيت هنا الظهر ياشيخه اطمنت عليكى وجيب اعلق النت فصل بس الحمد لله
رجعت تانى اهو انا سعيده برجوعك جداااااااااااااا وحصل خير
والبست جميل طبعا عشان انتى الى كتبتى تسلم ايدك يادودو ياقمر انتى
تحياتى ((سونه)).

عاشقه الرومانسيه يقول...

بنوته
المدونه اتقفلت وده كان قرار فى لحظه ضغط شديد
لكنى فتحتها تانى علشان لقيت فى قلوب بتحب بجد زيك
ربنا يكرمك
متشكره علشان كل كلمه قلتيها فى حقي
وربنا يديم الود بينا دايما يارب

عاشقه الرومانسيه يقول...

كاتب مصرى

هو ده طبع الانسان يؤمن بما يوافق هواه

بس ياترى القصه دى فكرتك بايه؟

عاشقه الرومانسيه يقول...

بسمه صلاح

ونعم المواصفات بصراحه
هو فيه كده فى الدنيا؟

على فكره رحت النهارده اشوف العريس لقيته تعبان
ادعيله بقى يخف وانا اجوزهولك
ده روح قلبى

عاشقه الرومانسيه يقول...

romansy
نتمنى طبعا اننا ناخد بكل كلمه ولا نتفهه من رأى اى انسان
مهما قلت قيمته

عاشقه الرومانسيه يقول...

ساره

زرقاء اليمامه قصه تخوف؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!
انا شايفه انها قصه مبهره
لانها كانت عندها ملكه مش موجوده عند حد واشتهرت بيها


وانتى ايه عرفك بابو رجل مسلوخه بقى؟؟؟؟؟؟؟؟

عاشقه الرومانسيه يقول...

البنت المشمشيه

ربنا يخلى لى قلبك الطيب واحساسك الجميل ده ياقمر

عاشقه الرومانسيه يقول...

البنت المشمشيه

اه اصلى خطباه من وهو فى بطن امه
ههههههه
والست بسمه جايه تاخده على الجاهز

ادعيله الا ده تعبان قوى

عاشقه الرومانسيه يقول...

مجنووون

بس كده عيونى
انت تأمرنى

عاشقه الرومانسيه يقول...

حياه بلا عنوان

اشكرك يا اختى على كلامك الرقيق

عاشقه الرومانسيه يقول...

معتز شاهين
اهلا بيك فى اول زياره
وان شاء الله هاردها لك قريب جدااااااا

نورتنى

عاشقه الرومانسيه يقول...

marmar
الله يكرمك ياستى
ويبارك فيكى

اللى يحب بجد مايعرفش يكره يامرمر
وانا وكيارا اكتر من اخوات

بسمه نمر مقنع؟
ههههههههههه
لأ حلوه

عاشقه الرومانسيه يقول...

ايمان
ربنا يخليكى يااجمل وارق اخت
بحبك بجد
ادعيلى ياايمى
نفسيتى لسه تعبانه
ومعنديش حماس للتدوين خالص

عاشقه الرومانسيه يقول...

الشاعر

الحدق يفهم
**************
انا بقى مش حدقه ممكن تفهمنى تقصد ايه؟

عاشقه الرومانسيه يقول...

ستيته روح قلب دودو

حبي ليك شجرة صعب قوي تنخلع من ارض
********************
اتمنى لانى مش حمل خساره


بحبك يا مجنونة يارومانسية ياللي قلبك دهب صافي
*************************
هو انتى بس اللى شايفه كده



ولو قفلتي المدونة او حد طلب قفلها اقفل الباب على صوباعه
*****************
جمعيه مرأه متوحشه بحق
ههههههههه


اخشوشني شوية الدنيا عاوزة رومانسية مفترية
******************
باتمنى ادعيلى



وربنا ما يحرمك صداقاتك التي تعشقيها
**************
واولهم انتى يادكتوره

بحبـــــــــك

عاشقه الرومانسيه يقول...

اعترافات قلب

وهو انا اقدر برضه ياقمر
؟؟؟؟؟؟؟؟
لو انا الرومانسيه بتاعتك فانتى كرسى الاعتراف بتاعى

عاشقه الرومانسيه يقول...

اسير الجراح

ما انت لو بعت يبقى انا على طول هاشك انك اسكندرانى واطعن فى اصولك السكندريه

عاشقه الرومانسيه يقول...

dramaqueen
المدونه اتقفلت بالفعل واتفتحت تانى علشان كل الناس اللى بحبهم وبيحبونى

مبسوطه ان موضوعى افادك

تحياتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

جاره القمر

الحمد لله انى قدرت اضيف جديد لحضرتك

عاشقه الرومانسيه يقول...

ايمان روحى

باشكرك على احساسك الجميل
لكن انا احساسى مختلف

انا حاسه بفتور من الكتابه
ادعيلى الفتره دى تعدى على خير

عاشقه الرومانسيه يقول...

Eno
ناس كتير مش تعرفها
علشان كده نزلتها
ولانى بحبها كمان
اما كيارا فكان لازم نتصالح
دى حبيبتى واختى اللى ما جابتهاش لى امى
هو انا اقدر ازعل روحى؟

عاشقه الرومانسيه يقول...

زوجه عنيده

رغم انى انا كمان عنيده
لكن امام كل هذا الحب لا يسعنى الا التسليم

عاشقه الرومانسيه يقول...

ادم المصرى

اشكرك ياادم

عاشقه الرومانسيه يقول...

rovy
اشكرك على كلماتك العذبه
ياريت كل مسلم يفهم الدين زى حضرتك
وطبعا فاهمه قصدى

نورتينى
تحياتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

مصراوى قوى

اى خدمه

عاشقه الرومانسيه يقول...

سونه

حمد الله على سلامه النت

انتى اجمل لانك انتى اللى قريتيه ياقمر

حاسوباتيه يقول...

لما لقيت بوست جديد عندك فر حت جدا وقولت الحمد لله رجعت عن قرارها بالنسبه للقصه حزينه وزعلتني قوي ناس مش مقدرين النعمه بجد

غير معرف يقول...

عاشقة
اللي عجبني اكثر من البوست انك رجعتي للتدوين و انك و قفلتيش المدونة
فرحت لك اوي انك تجاوزت الازمة
مودتي في انتظارك عندي في مدونتي

أسير الجراح يقول...

هههههههههههههههههههه


ماشى ماشى

براحتك استنى فى المدونة ولا اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


غيابك طال يا اسكندرانية


بس هستناكى

بـسـمـــة صـــــلاح يقول...

ايه ده ايه ده
حبيب قلبي عيان ألف سلامه عليه ان شاء الله اللي يكرهوه
ابقي بوسيهولي
ههههههههههه
ومتسمعيش كلام البت مرمر دي بتقول عليا
نمر مقنع دا أنا العسل كله البراءه كلها
انا بدعي لعريسي قولي لحماتي بقى بسرعه
هههههههههههههههههههه
سلام ياعسوله

Sweet Violet يقول...

اممممم انا اول مرة الصراحه اسمع القصه دى

بس عجبتنى الصراحه فيها معنى جميل

بس تعالى هنا لانى مش فاهمه حاجه .. انتى قفلتى المدونة امتى ؟؟؟

عموما مبروك انك فتحتيها تانى .. و بلاش اى مشكله تحصل او لما نكون مخنوقين نروح مطلعين الخنقه على المدونة و نجيب درفها

ولا هى اكمنها يعنى مسكينه و مابتنطقش نروح نعمل فيها كده .. ياساتر على البشر

life يقول...

انا كنت شاهدت قصتها فى التليقزيون سابقا بس ده من زمان لما كنت طقلة وأنا ذاكرتى فى الضياع لذا استمتعت بالبوست
سلمت يداكى عزيزتى

الشاعر الحزين يقول...

دودو

ألف مبروك على رجوعك لينا
وأتمنى أن تتصالحى مع نفسك أولا
قبل ما تتصالحى مع أصدقائك

أتمنى يكون معنى كلامى وصل

ومع خالص تحياتى لكى

عاشقه الرومانسيه يقول...

حاسوباتيه
انا رجعت عن قرارى لانى بحبكم

الناس اللى مش بتقدر النعمه فدى طبيعه الانسان مش بيعرف قيمه النعمه الا بعد زوالها

عاشقه الرومانسيه يقول...

assafo anaroze
تجاوزت الازمه
امممممممم
للاسف والله لسه
قلبى فيه جزء لسه بيوجعه
ادعيلى

عاشقه الرومانسيه يقول...

أسير الجراح

سماح يااسكندرانى
اعزرنى
اختك على اخرها

عاشقه الرومانسيه يقول...

بسمه صلاح
بلغت حماتك ياحبيبتى
وبعتالك السلام

عاشقه الرومانسيه يقول...

ضد التيار

انتى مش من مصر ياأمى ولا ايه؟
دى المدونه اقفلت واتفتحت
انتى عندك اعراض زهايمر واضحه او غيبوبه مؤقته
نصيحه
افتحى المدونات تلات مرات فى اليوم قبل الاكل

عاشقه الرومانسيه يقول...

life
الف سلامه على الذاكره
والحمد لله انك استمتعتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

الشاعر الحزين

باحاول اوصل له

Sweet Violet يقول...

يابنتى ماانا عارفه اللى حصل لكن ماعرفش انك قفلتى المدونة

انا قريت البوستات فى الريدر بس لما دخلت مالقتش حاجه قولت الحمدلله رجعتى عن القرار و خلاص

امممم معلش ممكن اكون مش مركزة قوى بسبب الاحداث اللى عندى

حتى لما كلمتينى انا بجد كنت شبه مش موجوده فى التليفون لان وقتها جدى كان تعبان جداااا من العمليه

اعذرينى بقى

و كمان ايييييييييييييييييييه بقى انتى مصدقتنى تمسكى عليا غفوة

اعوذ بالله على البشر ياشيخه

منه له بجد منه له

ده ايه الناس دى

بس بس مش عايزة اسمع صوت بقى

الواحد مش عارف يتعامل فى المدونة دى ولا ايه

هشغلك الدرااااااااااااااااااااع انا بقول اهو

حاجات جوايا يقول...

نورتى مدونتك يا جميل
انتى كنتى قافلاها ليه ..؟؟
أعمال صيانة ولا ايه ؟؟

حلوة قصة زرقاء اليمامة دى
أول مرة أسمعها

تسلمى يا قمر
متغيبيش تانى

hasona يقول...

السلام عليكم

يا تكون المدونة فاتحة
ومش تكون مغلقة للتحسينات(تجديدات)كل فترة لإعادة النظر


،،،

قصة جميلة

أخرة خدمة (00000) علقة
يعني هما مش صدقوها
وأخدوا علي دماغهم
وهية كان عقابها أليم

وهناك من العبر الكثير

تحياتي

روابط يقول...

انا كمان عارف القصة بنفس التفاصيل من زمن, وان كنت أعتقد انها قصة رمزية وقد اكون مخطأ

رومانسى مشاكس يقول...

السلام عليكم ورحمةالله وبركاته



بجد قصة جميلة جدا


والف مبروك على رجوعك لمدونتك


الجميلة اوى دى


بجد كنت هزعل جدا


بس الحمد لله حصل خير


ومستنى باءة اشوف

ابداعك من جديد

كل التقدير والاحترام


رومانسى مشاكس

غير معرف يقول...

دعواتي لك يا عاشقة واتمنى تنولي مرادك بس لو ارادتك قوية و عزيمتك اقوى
لسه بننتظر زيارتك فيا هل ترى حننتظر كثير
مودتي

ساره يقول...

دودو
اقولك لما كنت صغيره كنت احس انها قصة تخوف بس لما كبرت وبديت افهم حبيتها كثير

اوكي
عرفت ابو رجل مسلوخة من اللهو الخفى :)

MǿиY El-Shreef يقول...

يااااااااه :(

ايه الوحشيه دي

اول مرة اعرف قصتها

ميرسي اوي ياقمر

مدونتك ضفتها عندي بعد اذنك

Soul.o0o.Whisper يقول...

اولا : القصة رائعة يا دودو بجد

فعلا ياريت كل كلمة بنسمعها نشوفها و نتأكد منها
بدل ما ممكن فى الاخر تكون حاجة وحشة لينا

و مبروك ياعم رجوع العلاقات
و تعلبقات بئا و بتاع


دا مش حسد
دا قررررررررر بسسسسس
هههههههههههههههههه



ربنا يكتر أحبابك يا جميل
و مايحرمناش منك ابدا



و آسفة على التأخير
خالص ودى يا قمر

عاشقه الرومانسيه يقول...

ضد التيار
كان الله فى العون ياقمر
الف سلامه على جدك مره تانيه
انا اللى المفروض اعتذر على عدم سؤالى عليه

والدراع ليه ما الطيب احسن ياكابتن
ههههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

حاجات جوايا
هى من ناحية صيانه فهى صيانه
بس لصاحبة المدونه مش للمدونه

حاضر مش هاغيب ياقمر

عاشقه الرومانسيه يقول...

hasona

لعلنا تعتبر

عاشقه الرومانسيه يقول...

حازم سويلم
هى قصه حقيقيه ولكن فيها من الرموز ما يجعلنا نقف امامها طويلا

عاشقه الرومانسيه يقول...

رومانسى مشاكس

اشكرك اخى العزيز على كلماتك الرقيقه

عاشقه الرومانسيه يقول...

assafo anaroze
سامحنى والتمس لاختك الاعذار
وان شاء الله اجى ازورك ومش هاتستنى كتير

عاشقه الرومانسيه يقول...

ساره
كمان عرفتى اللهو الخفى؟
لالالالالالالالا ده انتى كده من مصر بقى
هههههههههه

عاشقه الرومانسيه يقول...

mony El-shreef
ده شرف لى ياقمر
نورتينى

عاشقه الرومانسيه يقول...

سووووووووول
انا شايفه انه حسد وقر وحقد كمان ياساتر ياساتر

اللى بيتأخر عندى بيدفع غرامه احنا مش زى اى مدونه ياماما

يوسف المصرى يقول...

ازيك

انا اول مرة ادخل البلوج بتاعك

بجد جميل جدا

تقبلى مرورى

شاطئ الاحزان

عاشقه الرومانسيه يقول...

محمود السيد
اهلا بيك
نورتنى
اسم غالى والله

Template by:

Free Blog Templates